تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

کلمبیا پس از اعتراضات گسترده، لایحه بحث برانگیز اصلاح مالیات را پس گرفت

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا، پس از چهار روز اعتراض گسترده در سراسر کشور، لایحه بحث برانگیز اصلاح مالیات را پس گرفت.
کد خبر: ۲۱۸۶۹
به گزارش معاصر به نقل از بی‌بی‌سی، ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا، پس از چهار روز اعتراض گسترده در سراسر کشور، لایحه بحث برانگیز اصلاح مالیات را پس گرفت.

وی در یک بیانیه تلویزیونی گفت که دولتش تلاش خواهد کرد تا پیشنهادهای جدیدی تولید کند و با احزاب و سازمان های دیگر توافق کند.

وی قبلاً تأکید کرده بود که برای پاسخگویی به بحران اقتصادی ناشی از همه گیری، افزایش مالیات ضروری است.

اما ده ها هزار نفر با عصبانیت از این لایحه به خیابان‌ها ریختند.

اتحادیه های صنفی، که اعتراضات را سازماندهی کردند ، گفتند که این امر به طور نامتناسبی بر فقیرترین افرادی که قبلاً با تأثیر اقتصادی کووید- 19 دست و پنجه نرم می‌کردند، تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور دوکه در بیانیه خود، اذعان کرد "این لحظه‌ای برای حمایت از آسیب پذیرترین افراد است، دعوت برای ساختن و نه نفرت و تخریب".

وی افزود: "لحظه‌ای است که همه ما با هم کار می کنیم بدون سر و کله زدن". "راهی برای اجماع، درک روشن. و به ما این فرصت را می‌دهد که به وضوح بگوییم که هیچ افزایش مالیاتی بر ارزش افزوده برای کالاها و خدمات وجود نخواهد داشت."

تولید ناخالص داخلی کلمبیا در سال گذشته 6.8٪ کاهش داشت، که عمیق ترین سقوط آن در نیم قرن گذشته بود و همه گیری ویروس کرونا باعث افزایش نرخ بیکاری آن شده است.

اصلاحات پیشنهادی می تواند آستانه دریافت مالیات از حقوق را کاهش دهد و این امر بر هر کس با درآمد ماهانه 656 دلار یا بیشتر تأثیر می گذارد.

همچنین بسیاری از معافیت‌های فعلی مورد استفاده افراد و همچنین افزایش مالیات های اعمال‌شده بر مشاغل و تعداد کالاهای تحت پوشش مالیات ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) از بین می‌رود.

این پیشنهادها باعث خشم بسیاری از مردم کلمبیا شد که می گویند آن‌ها در حال حاضر در حال تهیه غذا برای خانواده‌های خود در طی همه‌گیری هستند.

بسیاری از کلمبیایی ‌ای طبقه متوسط و اعضای گروه‌های بومی به اعتراضات پیوستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز