تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰

کلاس‌های دوره ابتدایی آخر اردیبهشت پایان می‌یابد

کد خبر: ۲۱۸۸۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کلاس‌های مجازی دوره ابتدایی در استان تا آخر اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیمراد کرمی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: زمان پایان آموزش‌ها و امتحانات در دوره ابتدایی آخر اردیبهشت است و امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز تا پیش از ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه نحوه برگزاری امتحانات تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کروناست افزود: در صورت دریافت مجوز، مانند پارسال امتحانات پایه نهم به علت هدایت تحصیلی و پایه ۱۲ به علت نهایی بودن و کنکور به صورت حضوری و دیگر پایه‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: پایان دوره آموزش و امتحانات دوره ابتدایی آخر اردیبهشت است و امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز تا پیش از ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد.
 
وی تاکید کرد: دریافت شهریه از اولیاء دانش آموزان برای مواردی، چون ارائه کارنامه غیرقانونی و تخلف است.
 
کرمی عنوان کرد: هم اکنون ۸۵ درصد دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می‌کنند و بقیه نیز از طریق آموزش تلویزیونی، آموزش حضوری یا درسنامه‌هایی که ارائه می‌شود آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و شرایط آموزش‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود.
 
وی گفت: زمان آغاز سال تحصیلی جدید هنوز اعلام نشده است، اما این احتمال وجود دارد که مانند پارسال، سال تحصیلی جدید در صورت مجازی بودن از ۱۵ شهریور شروع شود و اگر حضوری باشد از اول مهر.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۰ هزار دانش آموز، ۱۵ هزار فرهنگی و ۱۲ هزار بازنشسته فرهنگی در استان داریم عنوان کرد: امسال هزار و ۵۰۰ نیرو در آستانه بازنشستگی هستند که ۵۰ درصد آن‌ها بازنشسته می‌شوند و با توجه به رتبه‌بندی معلمان ممکن است ۵۰ درصد دیگر تصمیم به ابقا بگیرند.
 
وی گفت: با توجه به تدبیر وزارت آموزش و پرورش، از نیرو‌های حق التدریس، خرید خدمت آموزشی، سرباز معلم و ظرفیت نیرو‌های خود به عنوان حق‌التدریس شاغل یا حق‌التدریس نیروی بازنشسته استفاده خواهیم کرد تا مشکل کمبود نیروی را حل کنیم. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ابتدایی اردیبهشت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز