تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

استاندار تهران: بازنشستگی کادر درمان تمدید شود

کد خبر: ۲۱۸۸۷
استاندار تهران بر ضرورت تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت در استان تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: در استان تهران یک و نیم میلیون نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داریم که تزریق واکسن برای آن‌ها باید در ۲ دُز انجام شود، پس می‌طلبد تا تمهیدات ویژه ای در سطح استان تهران از طریق کمیته واکسیناسیون برای در نظر گرفتن مکان‌های تزریق واکسن اتخاذ شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های دولتی برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده که این به معنای کاهش چشمگیر درآمد آن‌ها است و لازم است در رابطه با پرداخت نقدی توسط بیمه‌ها اقدام مؤثری صورت بگیرد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در پیک چهارم شیوع کرونا در سطح استان تهران انجام شد که از جمله آن می‌توان به افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد که موجب شد هیچ بیماری اعم از هموطنان یا اتباع پشت درهای بیمارستان معطل نماند گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای اختصاص به بیماران کرونایی افزایش پیدا کرد تا در این حوزه دچار چالش نشویم، به علاوه اقدام دیگر فعال سازی مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بود که موجب کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شد.

استاندار تهران بیان داشت: راه اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ اقدام دیگری بود که به ابتکار ستاد مقابله با کرونای تهران انجام شد و موجب شد که بیماران از سردرگمی خارج شوند و راهنمایی و پاسخگویی مناسبی توسط این خط تلفنی دریافت کنند.

محسنی بندپی سپس با اشاره به اینکه مدیریت بیماری کرونا در تهران با ۱۴ میلیون جمعیت و ویژگی‌های خاص شرایط خاصی می‌طلبد گفت: همکاری اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبب شد در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اقدامات مؤثری انجام شود که جای تقدیر از همکاری اصناف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به بالای ۷۰ درصد رسیده که در این میان باید از شهرداری تهران نیز به دلیل لغو طرح ترافیک و کمک به افزایش فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد؛ اما بی تردید در ادامه این مسیر نباید هیچ گاه از مراقبت و جدیت خود کم کنیم؛ چراکه کماکان در حالت پیک مراجعه قرار داریم.

در سال ۱۴۰۰ به دلیل افزایش تجربه و ارتقای کیفیت مراقبت در کادر درمان و همچنین اثربخشی داروها شاهد بهبود شرایط هستیم اظهار داشت: در سال جاری ۴.۵ درصد بستری‌ها منجر به فوت می‌شود در حالی که در سال گذشته حدود ۱۱ درصد بستری‌ها فوت می‌کردند.

وی با اشاره به لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تأکید کرد: ورود نیروهای جدید به بدنه زمان بر خواهد بود؛ از این رو درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه‌های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است و باید بازنشستگی تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به ویژه استان تهران تمدید شود.

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به لزوم آمادگی برای واکسیناسیون در استان تهران ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان‌های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تأمین شود.

محسنی بندپی بیان کرد: فرمانداران در سراسر شهرستان‌های استان تهران نیز موظف هستند متناظر این کمیته را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز