تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

انصراف کره شمالی از جام جهانی ۲۰۲۲

کد خبر: ۲۱۸۸۹
فدارسیون فوتبال کره شمالی از تصمیم خود برای انصراف از حضور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کره جنوبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون فوتبال کره شمالی در نامه‌ای ارسالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) اعلام کرد که تیم فوتبال این کشور به دلیل هراس و نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا، در مرحله دوم انتخابی جام جهانی قطر شرکت نخواهد کرد.

«لی جائه چول» سخنگوی فدراسیون فوتبال کره شمالی این خبر را اعلام کرد و گفت که ای‌اف سی از پیونگ‌یانگ خواسته تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

دیدارهای دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا تحت تاثیر پاندمی کووید-۱۹ قرار گرفت به طوری که همه مسابقات به غیر از سه دیدار که در ماه مارس برگزار می‌شود، به ماه ژوئن موکول شده است.

ای‌اف سی در ۱۲ آوریل اعلام کرد که به جای برگزاری بازی‌های به طور رفت و برگشت دیدارهای هر گروه پنج تیمی باید در یک کشور به طور متمرکز برگزار شود.

کره جنوبی به عنوان میزبان گروه هشتم با حضور دو کره، ترکمنستان، لبنان و سری لانکا انتخاب شد.

از آنجا که جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۵۳ دو کره نه با معاهده صلح بلکه در حالت آتش‌بس به پایان رسید، کره شمالی و جنوبی به طور عملی در حالت جنگی به سر می‌برند؛ تیم‌های ملی فوتبال دو کشور آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ و در ورزشگاه کاملا خالی از تماشگر پیونگ‌یانگ مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ این نخستین رویارویی این دو کشور پس از ۳۰ سال در خاک کره شمالی بود.

دیدار مذکور هیچ‌گونه پوشش رسانه‌ای و حتی پخش زنده تلویزیونی نداشت و فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز به همین دلیل به ای‌اف‌سی شکایت کرد.

کره شمالی در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که حدود یک ماه پیش نیز به دلیل نگرانی‌های مرتبط با ویروس کرونا از حضور در المپیک به تعویق افتاده توکیو نیز انصراف داده بود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز