تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

طلاق زوج گیتس چه پیامدهای اقتصادی دارد؟

یکی از نخستین پرسش‌ها نحوه تنصیف ثروت‌ این زوج است و دیگر پرسش مهم، سرنوشت بنیاد خیریه‌ای است که این دو تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۲۱۹۱۰
به گزارش معاصر، زوج گیتس بعد از 27 سال تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفته‌اند.با توجه به ثروت این زوج و همچنین فعالیت‌های خیرخواهانه این دو، این طلاق می‌تواند تاثیرات و پیامدهای گوناگونی را به همراه داشته باشد که از هم‌اکنون گمانه‌زنی‌ها در این خصوص بالاست.

فوربز بیان کرده که طلاق این زوج تقریبا پس دو سال پس از قطعی‌شدن طلاق یکی دیگر از زوج‌های ثروتمند آمریکایی رخ داده که در آن جف و مکنزی بزوس از یکدیگر جدا شدند. در اثر این جدایی، مکنزی بزوس با 4 درصد سهام، آمازون را ترک کرد و بدل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان شد. هرچند که مکنزی در طرح Giving Pledge شرکت جسته؛ طرحی که به واسطه همکاری زوج گیتس و وارن بافت شکل گرفته و هدف آن، بخشیدن اکثر دارایی‌های افراد ثروتمند به امور خیریه است.

اکنون شیوه‌های مالی طلاق زوج گیتس چندان مشخص نیست. طبق اطلاعات FactSet، بیل گیتس 1.37٪ از سهام برجسته مایکروسافت را که بیش از 26 میلیارد دلار ارزش دارد ، در اختیار خود دارد. این زوج نیز همچون مکنزی بزوس در طرح وارن بافت شرکت کرده‌اند.

بیل گیتس در یک پست وبلاگ در سال 2019 نوشت: در یک زمان این زوج تصمیم گرفتند 20 میلیارد دلار سهام مایکروسافت را به بنیاد منتقل کنند زیرا آنها تلاش کردند تعهدات خود را در امور خیرخواهانه افزایش دهند. امروز براساس پرونده مالیاتی دلار دارایی این بنیاد بیش از 51 میلیارد است و این بنیاد را به یکی از ثروتمندترین بنیادهای جهان تبدیل کرده است. یکی از پرسش‌های مهم پس از طلاق گیتس، آینده این بنیاد خیریه مهم است.

بنیاد گیتس با 1600 کارمند در دفاتر در سراسر جهان، هر ساله تقریباً 5 میلیارد دلار در زمینه‌هایی مانند بهداشت عمومی و توسعه جهانی کمک می‌کند. بیش از دو دهه، این بنیاد میلیاردها میلیارد دلار صرف انتقال واکسن‌ها به کشورهای در حال توسعه و همکاری با مدیران دارویی برای تغییر این بازار کرده است.

این بنیاد از تخصص و روابط خود استفاده کرد تا نقش مهمی در تدوین پاسخ جهانی به بیماری همه گیر‌، سرمایه گذاری زودهنگام بر روی واکسن‌های احتمالی و کمک به شکل گیری Covax ، ابتکار جهانی سازماندهی خرید واکسن برای 92 کشور فقیر و ده‌ها کشور دیگر داشته باشد.

آقای و خانم گیتس بخاطر تلاش‌هایشان ستایش زیادی را به دست آورده اند ، اما بنیاد همچنین سهم قابل توجهی از انتقادات را به دلیل تلاش برای حمایت از حقوق مالکیت معنوی شرکتهای خصوصی دریافت کرده است. این مورد بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است زیرا بسیاری از دولت های ملی برای پایان دادن به همه گیری ، خواستار دسترسی آزاد به واکسن های کرونا شده اند.

دیوید کالاهان ، بنیانگذار وب سایت Inside Philanthropy ، گفت: "بیل و ملیندا گیتس در شکل فعلی به پیشگامان خیرخواهی بزرگ کمک کردند." "همه چیز بزرگتر شده است."

یکی از اعضای سابق کارکنان که با هر دو گیتس کار می کرد ، گفت افرادی که در مدار بنیاد بودند پس از شنیدن خبر برای یکدیگر پیام کوتاه و ایمیل می کردند و سعی می کردند بفهمند چه اتفاقی افتاده است و این ممکن است برای بنیاد چه معنایی داشته باشد. این کارمند سابق گفت که اجماع بر این است که در حال حاضر خوب است ، اما سوالاتی در مورد تأثیر آن وجود دارد - بسته به میزان دوستانه طلاق و نحوه کار آنها با هم پیش می رود - دفعه بعدی زمان بررسی استراتژی ها و برنامه های آینده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز