تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

هوندا الکتریکی می‌شود

کد خبر: ۲۱۹۲۰

اولین مدل الکتریکی هوندا در چین سال آینده به بازار عرضه خواهد شد
هوندا اعلام کرده که تا سال ۲۰۴۰ استفاده از موتورهای دیزل و بنزینی را متوقف کرده و همه محصولاتش الکتریکی خواهد شد. توشی‌هیرو میبه، مدیر جدید هوندا در اولین نشست خبری خود اعلام کرد که هوندا برای سریع‌تر کردن روند ساخت ماشین‌های الکتریکی با جنرال‌موتورز همکاری خواهد کرد. 

به گزارش معاصرنیوز به نقل از بی بی سی،هوندا چند روز پیش اولین مدل الکتریکی خود برای بازار چین را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. دومین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرده که در پنج سال آینده ده مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه می‌کند و تا سال ۲۰۵۰ تولید دی‌اکسید کربن توسط هوندا به صفر خواهد رسید. 

هوندا اولین شرکتی نیست که قرار است موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد. اکثر کارخانه‌های بزرگ برنامه‌هایی مشابه اعلام کرده‌اند اما برعکس هوندا بیشتر آنها کماکان استفاده از قوای محرکه هیبرید را ادامه خواهند داد که ترکیبی از موتور الکتریکی با یک موتور بنزینی یا دیزل است. 

هوندا علاوه بر موتور الکتریکی، ساخت ماشین‌های هیدروژنی را هم به طور جدی دنبال می‌کند. در برنامه این شرکت قرار است تا سال ۲۰۳۰، چهل درصد از ماشین‌های هوندا در آمریکای شمالی و چین هیدروژنی یا الکتریکی باشد. سهم ماشین‌های هیدروژنی و الکتریکی هوندا تا سال ۲۰۳۵ در این دو بازار به ۸۰ درصد می‌رسد. 

اولین مدل‌های الکتریکی هوندا در بازار آمریکا بر روی پلتفرم جنرال‌موتورز ساخته می‌شود و در سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد. 

آقای میبه همچنین اعلام کرد که هوندا برای ساخت ماشین‌های الکتریکی و فن‌آوری خودران در شش سال آینده پنج تریلیون ین (۴۶ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری خواهد کرد. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هوندا الکتریکی چین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز