تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

اتریوم با افزایش بیش از 300 درصدی به رکورد 3400 دلاری رسید

اتر با افزایش قیمت ارز رمزنگاری شده که قیمت آن در حدود 360٪ افزایش یافته است، به بالاترین قیمت 3456.57 دلار رسید.
کد خبر: ۲۱۹۲۲
به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اتر، سکه دیجیتال متصل به بلاکچین اتریوم، با افزایش قیمت ارز رمزنگاری شده که قیمت آن در حدود 360٪ افزایش یافته است، به بالاترین قیمت 3456.57 دلار رسید.

براساس اطلاعات CoinDesk، این سکه دیجیتال برخی از این سودها را در معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه در آسیا با قیمت3،271.90 دلار به چنگ آورده است.

علاقه به ارزهای رمزپایه در سال گذشته افزایش یافته است و بیت کوین به طور مداوم به بالاترین رکوردها دست پیدا می‌کند. تعدادی از مولفه‌ها از جمله افزایش علاقه موسسات و شرکت‌های بزرگی مانند تسلا که سکه دیجیتال را خریداری کرده است، به صعود مداوم این ارزها اعتبار و صحت بخشیده‌اند.

از بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتال» یا ذخیره ارزش در زمان اغتشاشات ژئوپلیتیکی یا بی ثباتی بازار مالی و همچنین پرچین در برابر تورم یاد کرده‌اند.

اما اتریوم متفاوت از بیت‌کوین است. این ارز بیشتر به عنوان بستری که توسعه دهندگان می توانند روی آن برنامه ایجاد کنند، عمل می‌کند. اتریوم نام شبکه یا فناوری زیر بلاک چین است، در حالی که اتر ارز دیجیتالی است که از آن برای تأمین انرژی سیستم عامل بهره برده می‌شود.

قراردادهایی موسوم به قراردادهای هوشمند، یکی از ویژگی‌های اصلی اتریوم است. این‌ها قراردادهایی هستند که با استفاده از یک کد می‌توانند به طور خودکار اجرا شوند.

هیجان فزاینده‌ای در مورد استفاده از اتریوم در برنامه‌های موسوم به امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi وجود دارد. خدمات مزبور، خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین مانند وام هستند که در تئوری می‌توانند سبب دور زدن بانک‌ها و کارگزاری‌ها شوند.

ماه گذشته، بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد که نخستین اوراق قرضه دیجیتال خود را با استفاده از اتریوم در بلاکچین عمومی منتشر کرده است.

عواملی نظیر تعداد فزاینده‌ای از برنامه های کاربردی DeFi ساخته شده بر روی اتریوم و علاقه فزاینده نهادی به این فناوری، می‌تواند سبب افزایش سریع قیمت این رمزارز باشد.

بنیانگذار شرکت قرارداد هوشمند Chainlink ، گفت: «هزاران توسعه‌دهنده در حال ساخت برنامه‌هایی هستند که محصولات مالی سنتی را به روش غیر متمرکز در اتریوم بازآفرینی می‌کنند و هرچه تعداد بیشتری از کاربران برای تعامل با این برنامه‌ها سر‌و‌کار دارند، برای انجام هرگونه معامله به ETH (اتر) احتیاج دارند». 
وی افزود: «دوم ، به نظر می‌رسد که علاقه‌مندی نهادی به بلاک چین عمومی اتریوم افزایش یافته است، زیرا ذی‌نفعان با راه‌های استفاده از شبکه عمومی معامله می کنند.»
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز