تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

شاسی‌بلند ایووس فقط برای چین

کد خبر: ۲۱۹۳۰
 فقط برای چین
شاسی‌بلند ایووس در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد

زفیر تنها ماشینی نیست که فورد برای بازار چین طراحی کرده است. این شرکت در شانگهای یک شاسی‌بلند جدید به نام ایووس (Evos) رونمایی کرد که به گفته کارخانه توسط چینی‌ها و برای چینی‌ها ساخته شده است. 

فورد دو سال پیش با هدف رونق دادن به کسب‌وکارش در چین استراتژی تازه‌ای در پیش گرفته و این ماشین اولین محصول این استراتژی است. ماشین با کمک طراحان چینی و با تمرکز بر سلیقه خریداران در بزرگترین بازار خودروی جهان طراحی شده است. 

شاسی‌بلندهای اسپرت طرفدار زیادی در چین دارند و خریداران چینی به تکنولوژی در ماشین اهمیت زیادی می‌دهند. به همین دلیل فورد علاوه بر نمایشگر ۱۲.۳ اینچی که روبروی فرمان قرار دارد، ایووس را به یک نمایشگر لمسی ۲۷ اینچی با وضوح بالا مجهز کرده است. 

جزییاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نشده اما به احتمال زیاد موتور ماشین هیبرید-الکتریکی خواهد بود. 

فقط برای چین
نمایشگر ۲۷ اینچی با وضوح بالا اطلاعات را به سرنشین و راننده نمایش می‌دهد

ایووس همچنین دومین مدل فورد است که به سیستم خودران ‌"بلو کروز" (BlueCruise) مجهز است. با این سیستم راننده می‌تواند در برخی بزرگراه‌ها دستش را از روی فرمان بردارد و ماشین رانندگی را برعهده می‌گیرد. این سیستم به طور مرتب راننده را رصد می‌کند تا مطمئن شود حواسش به جاده است. 

همزمان با رونمایی ماشین در شانگهای شایعه شد که فورد قرار است این ماشین را به جای مدل‌های سدان خود در اروپا و آمریکا بفروشد. اما فورد این خبر را تکذیب کرده و اعلام کرده برنامه‌ای برای فروش ماشین خارج از چین ندارد. فورد به دلیل فروش کم، مدل‌های سدان را از محصولاتش در آمریکا و اروپا حذف کرده است. 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز