تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

حلقه هوشمند جایگزین کلید و کارت بانکی می‌شود

محققان انستیتوی فناوری ریخته‌گری، کامپوزیت و فرآوری وابسته به جامعه فرانهوفر آلمان، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی و RFID حلقه هوشمندی را ساختند که قابلیت جایگزینی کلیدها و کارت‌های اعتباری را دارد.
کد خبر: ۲۱۹۷۸
به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، برچسب‌های RFID در واقع بخشی از یک سیستم شناسایی با استفاده از امواج رادیویی هستند که به یک شیء متصل شده و داده‌هایی را در قالب سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای یک دستگاه بازخوان ارسال می‌کنند.

این حلقه هوشمند دارای یک برچسب RFID است که توسط پالس‌های الکترومغناطیس یک دستگاه رادار شارژ می شود. این حلقه به طور مستمر سیگنال‌هایی را برای دستگاه رادار ارسال می‌کند که حاوی داده‌هایی مانند گذرواژه اختصاصی کاربر است.

طرز کار حلقه به چه شکل است؟

برای ساخت این حلقه با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، پرتوهای لیزر پودر فلز را داغ کرده و در یک ساختار معین ذوب می‌کنند تا ذرات فلز به هم متصل شده و حلقه را به صورت لایه به لایه شکل دهند.

در جریان کار حفره‌ای درون حلقه ایجاد می‌شود و یک بازوی رباتیک برچسب RFID را درون آن قرار می‌دهد. سپس روی برچسب با لایه‌ای از فلز به ضخامت یک میلی‌متر بسته می‌شود.

محققان امیدوارند به زودی از این فناوری برای باز کردن انواع در، خرید کالا و حتی ارسال اطلاعات حیاتی کاربر برای امدادگران استفاده کنند.

همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان تجهیزات هوشمندی مانند قطعات فلزی ماشین‌آلات تولید کرد که اطلاعاتی را در رابطه با کارکرد خود مخابره می‌کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز