تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

خالق اتریوم، جوانترین میلیاردر ارز دیجیتال جهان شد

کد خبر: ۲۱۹۹۹
افزایش اخیر قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، باعث شد ویتالیک بوترین، بنیانگذار آن به جوانترین میلیاردر ارز رمزنگاری شده در تاریخ تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، افزایش اخیر قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، باعث شد ویتالیک بوترین، بنیانگذار آن به جوانترین میلیاردر ارز رمزنگاری شده در تاریخ تبدیل شود.

اوایل این هفته، پس از ثبت رشد شدید قیمت اتر و رسیدن آن به 3200 دلار، ترازنامه آدرس اتر این برنامه نویس کانادایی متولد روسیه به 1 میلیارد دلار رسید.

در سال 2018، بوترین از این آدرس به عنوان کیف پول اصلی خود یاد کرده بود. طبق گفته ردیاب داده زنجیره ای Etherscan، در این کیف پول 333521 سکه اتر به ارزش تقریبی 1.16 میلیارد دلار در ساعت 14:03 به وقت گرینویچ نگهداری می شد.

بر اساس این گزارش، قیمت ارز دیجیتال اتریوم، رقیب شماره یک بیت کوین، در سال جاری چهار برابر شده است.


بر اساس داده های CoinMarketCap، اتر طی 24 ساعت گذشته به قیمت 3456 دلار معامله شد که بیش از 11 درصد افزایش روزانه نشان می دهد و در هفت روز گذشته 37 درصد سود داشته است.

بوترین اواخر سال 2013 پلتفرم محاسبات منبع آزاد اتریوم را که مبتنی بر فناوری بلاکچین است پیشنهاد داد. این میلیاردر 27 ساله اکنون به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار ارزهای رمزپایه و سایر برنامه های بلاکچین شناخته می شود.

بوترین در منطقه کولومنای مسکو متولد شد و با پدر و مادرش به کانادا مهاجرت کرد. در سال 2017، این برنامه نویس دوباره به سنگاپور نقل مکان کرد. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز