تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

تداوم اعتراضات ضد دولتی در کلمبیا (+عکس)

عتراضات ضد دولتی به لایحه اصلاحات مالیاتی در کلمبیا همچنان ادامه دارد. معترضان تصمیم دولت مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاها را در بحبوحه همه‌گیری، تصمیمی بر ضد اقشار متوسط و کم‌برخوردار می‌دانند.
کد خبر: ۲۲۰۱۵
پایگاه خبری معاصر- اعتراضات ضد دولتی به لایحه اصلاحات مالیاتی در کلمبیا همچنان ادامه دارد. معترضان تصمیم دولت مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاها را در بحبوحه همه‌گیری، تصمیمی بر ضد اقشار متوسط و کم‌برخوردار می‌دانند.

به گزارش یورونیوز، مخالفت با طرح اصلاحات مالیاتی دولت روز دوشنبه با اعتراض معلمان و دانشجویان و همچنین بستن جاده‌ها توسط کامیون‌داران وارد مرحله جدیدی شد.

با شدت گرفتن اعتراض ها، آلبرتو کاراسکیلا، وزیر دارایی کلمبیا روز دوشنبه استعفا کرد. استعفای کاراسکیلا یک روز پس از آن صورت گرفت که ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا از طرح اصلاح مالیاتی دولتش صرف نظر کرد. البته رئیس جمهور کلمبیا از تدوین طرح جدید اصلاح مالیاتی خبر داد.
طرح اصلاح مالیاتی دولت کلمبیا، افرادی که ماهیانه ۷۰۰ دلار آمریکا یا بیشتر درآمد داشتند را نیز در بر می‌گیرد. دولت کلمبیا اعلام کرد که برای تأمین هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی به این پول‌ها نیاز دارد.

اما اکثر احزاب سیاسی کلمبیا که هم‌اکنون خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۱ آماده می‌کنند، با این طرح مالیاتی مخالفت کردند. این طرح همچنین دانشجویان و صاحبان مشاغل کوچک که درآمدشان تحت تأثیر همه‌گیری بیماری کرونا قرار گرفته است را خشمگین کرد. معترضان از دولت خواستند تا به جای گرفتن مالیات از طبقه‌ متوسط، مالیات شرکت‌ها را افزایش داده و هزینه‌های نظامی را کاهش دهد.

پیشتر اتحادیه های تجاری کلمبیا هشدار داده بودند که در صورت اجرای طرح اصلاحات مالیاتی در کشور، دستکم ۱.۵ میلیون کارگر مشمول پرداخت مالیات جدید می‌شوند.


تداوم اعتراضات ضد دولتی در کلمبیا (عکس)











انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز