تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

گران‌ترین طلاق‌های تاریخ: از جف بزوس تا رابرت مرداک

طلاق بیل و ملیندا گیتس احتمالاً متضمن مبلغ هنگفتی خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۰۳۵
به گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، خبر جدایی بیل و ملیندا گیتس پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، خبر غیرمنتظره‌‌ای برای دنیای بشردوستی و فن‌آوری بوده است.

این زن و شوهر روز دوشنبه در بیانیه مشترکی که در توییتر منتشر کردند، نوشتند: «پس از تأمل بسیار و کار زیاد روی رابطه‌مان، تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم.»

آنها افزودند: «ما همچنان به مأموریت [بشردوستانه] خود اعتقاد داریم و در بنیاد [بیل و ملیندا گیتس] به همکاری ادامه خواهیم داد، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله بعدی زندگی‌مان بتوانیم زوجی باشیم که همراه با هم رشد می‌کنند.»

آن بیانیه چنین پایان یافت: «در حرکت در این زندگی جدید، از مردم خواستار احترام به حریم خصوصی خانواده خود هستیم.»

بنیان‌گذار مایکروسافت که مدت‌هاست به کارهای بشردوستانه مشغول است، همراه با همسرش، ۱۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد. این رقم، این دو را در جایگاه پنجمین زوج ثروتمند جهان قرار داده است.

گرچه این زوج اعلام کرده‌اند که به مدیریت مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس (که یکی از حامیان عمده برنامه‌های بهداشتی و مقابله با بیماری‌ها در سراسر جهان است) ادامه خواهند داد، اما جزئیات نحوه تسویه حساب‌ مالی در طلاق آنها هنوز مشخص نیست.

یک نکته مسلم است: این طلاق احتمالاً متضمن مبلغ هنگفتی خواهد بود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از گرانترین طلاق‌های تاریخ.

جف بزوس و مکنزی اسکات: ۳۸ میلیارد دلار

این زوج هنگامی با هم آشنا شدند که هر دو کارمند صندوق سرمایه‌گذاری دی‌ای شاو بودند. پس از آن، اسکات به بزوس در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آمازون کمک کرد.

در آوریل ۲۰۱۹، این زوج شرایط طلاق خود را اعلام کردند. [خانم اسکات] چهار درصد سهام آمازون را به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد دلار دریافت کرد. ارزش سهام او از سال گذشته به این سو افزایش یافته است.

اسکات که در سال ۲۰۲۱ مجدداً ازدواج کرد، قول داده است که حداقل نیمی از ثروت خود را به کارهای بشردوستانه تخصیص دهد. او اکنون با دارایی خالص ۶۱.۲ میلیارد دلاری، چهارمین زن ثروتمند جهان است.

الک و جوسلین وایلدنستاین: ۲.۵ میلیارد دلار

پیش از تسویه حساب مالی طلاق بزوس با اسکات، سهم دریافتی جوسلین وایلدنستاین از ثروت الک، شوهر میلیاردرش، پس از طلاق آن‌ها در سال ۱۹۹۹، بزرگترین رقم تاریخ بود. الک وایلدنستاین که ثروتش را از راه دلالی آثار هنری کسب کرده بود، ۲.۵ میلیارد دلار به علاوه ۱۰۰ میلیون دلار در سال به مدت ۱۳ سال، پرداخت کرد.

این تاجر متولد سوئیس و جوسلین، پای ثابت مهانی‌های اعیانی، در سی سالگی همدیگر را ملاقات کردند و صاحب دو فرزند شدند.

در سال ۱۹۹۷، جوسلین ادعا کرد که خیانت همسرش را کشف کرده است. آن ماجرا به دست بردن الک به اسلحه برای تهدید همسرش انجامید و او را یک شب روانه زندان کرد.

مراحل طلاق بلافاصله آغاز شد. تسویه حساب طلاق جوسلین متضمن یک شرط نامعمول بود. او اجازه نداشت از پول دریافتی، برای انجام جراحی‌های زیبایی بیشتر که به استفاده افراطی از آن مشهور شده بود، استفاده کند.

روپرت مرداک و آنا ماریا مان: ۱.۷ میلیارد دلار

روپرت مرداک، میلیارد رسانه‌ای، و آنا ماریا مان در دهه ۱۹۶۰ ازدواج کردند. آن‌ها ۳۲ سال با هم بودند و صاحب سه فرزند شدند.

این زوج در سال ۱۹۹۸ زندگی‌شان را از هم جدا کردند و یک سال پس از آن طلاق گرفتند. در آن زمان، مان ۱.۷ میلیارد دلار از محل طلاق دریافت كرد كه ۱۱۰ میلیون دلار آن پول نقد بود.

تنها ۱۷ روز پس از نهایی شدن طلاق، مرداک با وندی دنگ، بازیگر و بازرگان چینی-آمریکایی که ۳۸ سال از وی کوچکتر بود، ازدواج کرد.

هارولد هام و سو ان هام: ۱ میلیارد دلار

در سال ۲۰۱۲، هارولد هام، مدیرعامل کانتیننتال ریسورسز و همسرش، سو آن هام، پس از ۲۴ سال زندگی مشترک درخواست طلاق کردند.

در نوامبر ۲۰۱۴، دادگاه به هام دستور داد که به همسر سابق خود نزدیک به ۱ میلیارد دلار بپردازد. شبکه سی‌ان‌بی‌سی گزارش کرد که او می‌بایست ۳۲۲.۷ میلیون دلار را در همان سال اول پرداخت کند.

گزارش شده است که او می‌بایست مبلغ باقیمانده را به صورت اقساط ماهانه ۷ میلیون دلاری به سو آن پرداخت کند.

مایکل جردن و خوانیتا وانوی: ۱۶۸ میلیون دلار

جوردن و وانوی در سال ۱۹۸۵ در یک رستوران در شیکاگو با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۹۹۸ در لاس وگاس به عقد هم درآمدند.

با این حال، این زوج که صاحب سه فرزند شدند، سرانجام در سال ۲۰۰۲ در میانه شایعات مبنی بر خیانت، تصمیم به جدایی گرفتند.

پس از یک دوره کوتاه آشتی، این زوج اعلام کردند که پس از ۱۷ سال زندگی مشترک، در سال ۲۰۰۶ طلاق می‌گیرند.

به گزارش شیکاگو بیزینس، وانوی ۱۶۸ میلیون دلار دریافت کرد. این امر، چنان‌که شیکاگو بیزینس یادآور شده است، آن را به یکی از گران‌ترین طلاق‌ها در تاریخ ورزش بدل کرد.

تایگر وودز و الین نوردگرن: ۱۰۰ میلیون دلار

وودز و نوردگرن، مدل سابق و پرستار کودک، در سال ۲۰۰۱ با هم ملاقات کردند و سه سال بعد در مراسمی در باربادوس ازدواج کردند.

در سال ۲۰۱۰، تنها شش سال پس از ازدواج، این گلف‌باز حرفه‌ای و نوردگرن طلاق خود را اعلام کردند.

در آن زمان ادعا شد که ممکن است تسویه حساب طلاق آنان به ۷۱۰ میلیون دلار برسد. با این حال، به گزارش فوربس، نهایتاً طلاق با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار نهایی شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز