تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

چرا فرزندان بیل گِیتس ارث میلیاردی نمی‌برند؟

همه می‌دانند جنیفر و دو فرزند دیگر این خانواده، ثروت عظیم پدر و مادرشان را به ارث نخواهند برد.
کد خبر: ۲۲۰۴۳
به گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، روز دوشنبه، بیل و مِلیندا گِیتس، زوج بشردوست میلیاردر، اعلام کردند بعد از تقریباً ۳۰ سال زندگی مشترک قصد دارند از هم جدا شوند.

این زوج با اعلام این خبر در توییتر نوشتند که «بعد از تفکر فراوان» تصمیم گرفته‌اند راه‌شان را از هم جدا کنند.

آن‌ها پس از اعلام این خبر افزودند که به‌‌رغم این جدایی، بازهم در بنیاد بیل و مِلیندا گِیتس، بزرگ‌ترین موسسه خیریه خصوصی در جهان، با هم کار خواهند کرد.

در آن بیانیه آمده است: «همچنان باور مشترکی به آن ماموریت داریم و به کار با هم در بنیاد ادامه خواهیم داد، اما دیگر اعتقاد نداریم که در مرحله آینده زندگی‌مان بتوانیم با زندگی مشترک‌ به بالندگی برسیم.»

پس از علنی شدن این خبر، جنیفر ۲۵ ساله، بزرگ‌ترین فرزند خانواده، در اینستاگرام خود نوشت «دوره‌ای پر چالش» برای کل خانوده بود.

او افزود: «سپاسگزارم از این‌که در گذار از مراحل آینده زندگی‌مان به حریم خصوصی ما احترام می‌گذارید.»

مدت‌هاست که همه می‌دانند جنیفر و دو فرزند دیگر این خانواده، ثروت عظیم پدر و مادرشان را به ارث نخواهند برد. مجله فوربز مجموع دارایی این زوج را حدود ۱۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار  تخمین زده است.

آقای گِیتس در سال ۲۰۱۴ میلادی در همایش تِد (TED) که در کانادا برگزار شده بود، اعلام کرد قسمت اعظم ثروتش به بنیاد خیریه خانوادگی آنان می‌رسد.

۳ سال بعد هم گفت هر یک از سه فرزندش ۱۰ میلیون دلار ارث خواهند برد.

او همان موقع گفت: «معتقدم پول هنگفتی به جا گذاشتن برای بچه‌ها اصلا به نفع آنها نیست. وارن بافت در سال ۱۹۸۶،  قبل از این‌که با او ملاقات کنم، در بخشی از مقاله‌ای در مجله فورچون در این باره صحبت کرده بود که مرا به فکر انداخت و متوجه شدم حق با او است.»

مشخص نیست که این جدایی چه پیامدهای مالی داشته باشد، اما به باور یکی از منتقدان، این تصمیم اثر زیادی بر بیرون از خانواده آن‌ها خواهد گذاشت.

آناند گریدهارادِس، نویسنده «همه چیز متعلق به برندگان است»، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که این طلاق «در قلمرو کسب و کار، آموزش و پرورش، بهداشت عمومی، جامعه مدنی، امور خیریه  و فراتر از آن‌ها تبعات زیادی خواهد داشت.»

او گفت: «چون جامعه اشتباه بزرگی مرتکب شده و به شهروند خصوصی اجازه داده است که بتواند با ثروتش، حق تصمیم‌گیری در حد دولت را برای خود خریداری کند.»
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز