تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

ایران بزرگ‌ترین نیروی مسلح ضدترور و ضدتروریسم را در اختیار دارد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز به دنیا می‌گوییم که بزرگ‌ترین نیروی مسلح ضدترور و ضدتروریسم نیروهای مسلح ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۲۱۴
اخبار معاصر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است طی سخنانی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در برابر بیگانگان و متجاوزان ایستادگی کردند اظهار کرد: بیگانگان فکر می کردند در شرایط آغاز انقلاب حاکمیت و نیروهای مسلح ما ضعیف شده اند و آنها می توانند رویاهایی که سالها پیش در ذهن خود می پروراندند را به حقیقت تفسیر و تعبیر کنند.

وی ادامه داد: اما مردم ما اگر چه برای استقرارحکومت و تثبیت انقلاب با مشکلات فراوانی مواجه بودند اما در سایه انقلاب، ملت از هر زمان دیگر زنده تر بود و با تحمیل جنگ و تجاوز این  ملت سرزنده تر شد.

روحانی بیان داشت: اگر بگوییم که دفاع هشت ساله ما تاریخ ساز شد و برای همه درس آموز بود سخنی به گزاف نگفته ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: جنگ تحمیلی اگر چه مشکلات و خسارتهای برای کشور داشت اما دفاع ملت ایران آثار گرانبهایی را به دنبال داشت و اولین اثر آن این بود که این دفاع، ملت ساز شد و ملت ایران به یک ملت منسجم و قوی تبدیل شد.

روحانی خاطر نشان کرد: برخی فکر می کردند با زور سرنیزه می توان ملتی را ساخت اما در دوران بعد از انقلاب دیدیم که قدرت بزرگتر که توانست ملت بزرگ را بسازد ایثار و مقاومت و دفاع در برابر متجاوز بود.

روحانی افزود: دفاع مقدس تمام شکافهای اجتماعی را که برخی از آنها در شرایط بعد از انقلاب به وجود آمده بودند از بین برد.

وی اظهار کرد: در دفاع مقدس فارس، ترک، کرد، لر،ترکمن ، بلوچ و عرب و همه طوایف، اقوام، مذاهب و ادیان یکپارچه در کنار هم به صورت صف واحد ایستادگی کردند.

رئیس  جمهور تاکید کرد: دفاع مقدس ملت قوی، بزرگ و مسنجم ایران را برای ما ساخت.

روحانی تصریح کرد: به ما اتهام می زدند که ایران بعد از انقلاب یک نظام بنیاد گرا و در پی تحمیل خواست خود به همسایگان و دیگر ملتها است ولی در جنگ تحمیلی ثابت شد چه کسی متجاوز است چه ایدئولوژی و فکری در پی تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگران است چه کسانی هستند که نه تنها به ملتهای همسایه که به ملت خود نیز رحم نمی کنند.

وی عنوان کرد: آنها به ملت ایران نه به قوم کرد نه به ملت عراق و نه حتی به کویت که متاسفانه در آن مقطع پشتیبان آنها بود رحم نکردند و اگر فرصت می یافتند به همه همسایگان و ملتهای منطقه تجاوز می کردند.

رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد که دین اعتقاد به خدا، اسلام با حب وطن و عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد نه تنها رو در روی یکدیگر نیستند بلکه عشق به خدا و ایمان و حب وطن در کنار یکدیگر هستند و به خوبی دیدیم که حب الوطن من الایمان.

روحانی تاکید کرد: هم افزاییهایی که عشق به سرزمین و ایمان به خدا در دفاع مقدس برای ما به وجود آورد منجربه این شد که پرافتخارترین دفاع ایرانیان و سرزمین در دفاع مقدس 8 ساله محقق شد.

وی تصریح کرد: شما به همه قرون متمادی گذشته رجوع کنید دفاعهای متعدد و مختلفی وجود دارند که هیچ گاه به اندازه دفاع مقدس 8 ساله، حماسه، غیرت، ایستادگی را در آنان می یابید.

رئیس دولت یازدهم افزود: یک ارتش میهنی، ملی ، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی نظیر است و یک سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و مردم مومن این سرزمین جوشید وسر برآورد جوانان برومند دانشجو، انقلابی، مجاهد و ایثارگر و فداکاری که دانشکده های نظامی را ندیده بودند و کلاسهای پر طم طراق را نگذرانده بودند با ایمان، اعتقاد و خلاقیت خود به مراتب بالاتر از کسانی بودند که سالیان دراز دانشکده های بزرگ نظامی را پشت سر گذاشته بودند.

روحانی اظهار کرد: شب تا نیمه شب عقل بود، تدبیر و برنامه از نیمه شب تا صبحگاهان عشق، مناجات با خدا و دعا بود نماز شب بود و توسل بود.

وی تاکید کرد: آنجایی که ایمان و جهاد و اجتهاد و فداکاری در کنار هم قرار گرفتند آنجایی که عشق و عقل و تدبیردر کنار هم قرار گرفتند و آنجایی که مظلومیت با شجاعت در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نیروهای مسلح ما مظلومانه جنگیدند در بعضی از مقاطع حتی با دست خالی، سپاهیانی که تا دیروز تروریستها و گروهکهای مسلح مزدور از کشور و انقلاب دفاع کرده بودند امروز در میدان جنگ در برابر مجهزترین ارتشهای منطقه ایستادگی و مقاومت می کردند.

وی افزود: وقتی این  سپاه دلاور با ارتش قهرمان در کنار نیروهای مردمی یعنی بسیج و تمام نیروهای انتظامی، کمیته ها ، شهربانی، ژاندارمری و تمام طوایف واقوام مسلح قرار گرفتند این منظومه زیبا آنقدر حرکت طوفانی ایجاد کرد که دیدیم حماسه های عظیم و بزرگ رخ داد.

روحانی اظهار کرد: بعد از ماههای اول که دشمن توانست در برخی از بخشها نفوذ کند و به برخی از شهرهای مرزی و روستاها را تجاوز کند سدی مهم در برابر متجاوزین ساختند و اولین عملیات تهاجمی خود را در ماههای اولیه جنگ طراحی کردند.

روحانی با اشاره به عملیات رفع حصر آبادان گفت: ایمان قوی بود که خرازی ها، باکری ها، همت ها و زین الدین ها را ساخت و ایمان قوی بود که صیادها، ستاری ها، بابایی ها، کشوری ها و شیرودی ها را ساخت.

وی ادامه داد: یکبار نشد که در دوران دفاع مقدس به خلبان هوانیروز با خلبانان جنگنده نیروی هوایی فرمانی صادر شود و او تمرد کند؛ آنها همواره داوطلبانه برای انجام عملیات بر هم سبقت می جستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنگاه که ما می خواستیم به تلافی حملات به تهران، بغداد را زیر غرش هواپیماها و جنگنده ها قرار دهیم خلبانان ما از همدان تا مهر آباد همه داوطلب بودند و برای عملیاتی که ریسکش بالا بود بر هم سبقت می گرفتند.

روحانی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در دوران دفاع مقدس به وجود حضرت امام (ره) به عنوان فرمانده کل قوا افتخار می کردند اظهار کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس فرمان حضرت امام را به واقع فرمانی مقدس می دیدند و امروز هم این چنین است و فرمانده کل قوایی بالای سر نیروهای مسلح است که همه ما به درایت، شجاعت و ایمانش افتخار می کنیم.

رئیس جمهور دفاع مقدس را دفاعی برای شرف، ایمان، ناموس و آب و خاک دانست و بیان داشت: پس از پیروی انقلاب اسلامی ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشتیم و می خواستیم با همسایگان با برادری و صفا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم اما قدرتهای بزرگ، همسایه ای را وادار کردند و مزدوران را برای تجاوز به ایران آماده کردند.

روحانی با بیان اینکه ملت ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی که در اختیار دشمن بود ایستادگی کرد، اظهار داشت: امروز هم ملت ما همان راه ادامه می دهد و این ملت بزرگ نیروهای مسلح مومن، باکفایت و یکپارچه را در کنار خود دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی ملتی ایستاده و مقاوم در برابر تحریم ها و فشارها است و وقتی ملت رهبری با درایت و شجاع دارد و وقتی ملتی دولتی برآمده از صندوق رای دارد و وقتی ملتی دیپلماتهای کارکشته و خلاق دارد می تواند و توانست در برابر شش قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشیند و از همه حقوق ملت ایران را به خوبی دفاع کند.

روحانی با بیان اینکه در هفتاد سالی که از عمر شورای امنیت سازمان ملل می گذرد اولین و آخرین قطعنامه های آن مربوط به ایران بوده است اظهار کرد: اگر ما گله های به حقی را از شورای امنیت سازمان ملل داریم و اگر این شورا در دوران جنگ تحمیلی به خوبی در دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع این شورا از حقوق ملت ایران دفاع کرد و این آخرین قطعنامه آن در مورد رفع قطعنامه های ظالمانه قبلی بود.

رئیس جمهور پیروزی های ملت ایران را در سایه وحدت دولت و ملت و رهبری بزرگ و شجاع دانست و اظهار داشت: یک سال پیش شش قدرت جهانی به ما می گفتند فقط می توانید صد دستگاه سانتریفیوژ داشته  باشیم و نه بیشتر اما امروز موفق شدیم شصت برابر آن یعنی شش هزار سانتریفیوژ فعال را نگه داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: یک سال پیش، 6 قدرت به ما می گفتند حتی یک سانتریفیوژ نباید در فردو بماند، اما امروز 1000 سانتریفیوژ در فردو است.

روحانی با بیان اینکه امروز به دنیا می گوییم بزرگترین نیروهای مسلح ضدتروریسم نیروهای مسلح ایران هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در مرزهای غربی و جنوبی قرار بگیرد، اولین قدمش مبارزه با تروریسم در داخل بود.

روحانی تاکید کرد: همان طور که در عراق و سوریه با درخواست دولت های آن ها به ارتش و دولت آن ها علیه ترور کمک کردیم، اگر تروریسم در کشورهای دیگر همسایه هم به جولان بپردازند باز هم تنها امیدشان می تواند به ارتش، سپاه و بسیج ایران زمین باشد و فکر نکنند قدرت های بزرگ و قدرت های غربی مدافع آن ها خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر کشورهایی که امروز به همسایگانشان به ناروا ظلم می کنند بدانند اگر فردایی در کشور آن ها تروریست ها بخواهند آن ها را از پای درآورند و ملت آن ها را به ذلت بکشانند، به خواست ملت آن ها اگر نیروی مسلحی در این منطقه بتواندآن تروریست ها را قلع و قمع کند نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز