تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

روحانی: در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم

رییس جمهوری گفت: گرچه در برخی استان‌ها افت و خیزهایی را مشاهده می‌کنیم اما در همه آنها به روند عبور از پیک موج چهارم کرونا رسیده‌ایم.
کد خبر: ۲۲۱۴۲
به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اهمیت شب‌های قدر، گفت: به‌رغم اهمیت فوق‌العاده شب‌های قدر که یک شب آن طبق فرموده قرآن کریم از هزار شب بالاتر است. همه علاقه داشتند در مجالس و محافل شبهای قدر شرکت کنند اما عده‌ای احتیاط کردند و با رعایت پروتکل‌ها در منازل خود ماندند و  از طریق صدا و سیما یا سایر رسانه‌های جمعی از فیوضات این شب‌ها بهره‌مند شدند امیدوارم خداوند از همه قبول کند و ما هم از آنها قدردانی می‌کنیم چون اصول بهداشتی را رعایت کردند.

رییس جمهوری با بیان اینکه هفته‌های گذشته با موج چهارم کرونا مواجه شده‌ایم، گفت: این خیز در نمودارها هم به خوبی مشخص است که بسیار بلند و بیش از سه خیز قبلی بوده است. نوع ویروس انگلیسی متاسفانه موتاسیون یافته و بسیار خطرناک است. اگرچه طبق گزارش‌ها در استان‌ها نیز افت و خیزهای مشاهده می‌کنیم اما عمدتاً می‌توانیم بگوییم در همه استان‌ها به پیک رسیده‌ایم و طی کردن این پیک به سیر نزولی شروع شده است.

روحانی افزود:  اگرچه تعداد مبتلایان در این دوره بیشتر بوده است اما تعداد فوتی‌ها برابر با دوره سوم بود که این نتیجه تلاش و زحمات کادر درمان است. مهم این است که طرف پس از تحمل دوران سخت بیماری به سلامت به خانه خود برگردد.

وی در ادامه سخنانش از زحمات  قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در تهران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، دانشگاه‌ها و روسای دانشگاههای علوم پزشکی، نیروهای مسلح و ناجا که همه دست به دست هم دادند و تلاش کردند، قدردانی کرد.

روحانی، همچنین از  آنانی که بر کسب و کارها و ترددها نظارت کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: اگر همه دست به دست هم نداده بودیم و این رنگ بندی‌ها به خوبی در این چند هفته برای مناطق نارنجی و قرمز اجرا نشده بود امروز از پیک چهارم خارج نشده بودیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز