تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

عربستان سعودی: فقط شهروندان واکسینه شده اجازه سفر و حضور در محل کار را دارند

وزارت کشور عربستان گفته است كه به شهروندانی كه كاملاً واكسینه شده اند یا حداقل 14 روز قبل از عزیمت دوز اول دریافت كرده اند، اجازه سفر می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۱۴۵
به گزارش معاصر به نقل از عرب‌نیوز، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد اتباع واکسینه‌شده و افرادی بهبودیافته از این بیماری، از ساعت 1 بامداد از 17 مه اجازه سفر به خارج از کشور را دارند.

وزارت کشور گفته است كه به شهروندانی كه كاملاً واكسینه شده اند یا حداقل 14 روز قبل از عزیمت دوز اول دریافت كرده اند، اجازه سفر می‌دهند. براساس اطلاعات بهداشتی ارائه شده در برنامه توکلنا ، شهروندانی که بیمار شده‌اند، باید حداقل 6 ماه قبل از سفر بهبود یافته باشند.

کودکان بین 8 تا 18 سال از قانون واکسیناسیون معاف هستند اما باید بیمه مسافرتی را از بانک مرکزی عربستان دریافت کنند که مراقبت‌های پزشکی کووید- 19 را تضمین کند. آنها باید پس از بازگشت به عربستان هفت روز را در قرنطینه سپری کنند و در پایان آن زمان آزمایش PCR را انجام دهند. کودکان زیر 8 سال طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از آزمون معاف هستند.

وزارت بهداشت در كنفرانس مطبوعاتي يكشنبه خود، از هر كسي كه علائم شديد پس از واكسيناسيون را تجربه كرد، خواست كه به يك درمانگاه مراجعه كند  و تمام دستورالعمل‌های موجود در برنامه صحتی را برای مقابله با ویروس انجام دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، دکتر محمد العبد العالی به ساکنان گفت که پس از واکسیناسیون خود را به دقت کنترل کنند و از آنها خواست در صورت مشاهده علائم مشابه کووید- 19 پس از واکسیناسیون، به دنبال مراقبت های پزشکی باشند، به خصوص اگر این علائم بیش از سه روز طول بکشد.

وی همچنین گفت که شهروندان بالای 75 سال می توانند بدون قرار ملاقات به هر مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند ، نیازی به انجام آزمایش PCR قبل از واکسیناسیون نیست و واکسیناسیون هیچ تاثیری در نتایج PCR نخواهد داشت تست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز