تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

واکسیناسیون دانشجویان مرتبط با بیماران کرونایی طی هفته های جاری

وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اولویت واکسیناسیون دانشجویان در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا ویروس در هفته‌های جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۱۹۵
به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر ضرورت انجام واکسیناسیون تمامی دانشجویان علوم پزشکی، پیراپزشکی، علوم آزمایشگاهی و علوم پایه که با بیماران تماس دارند، برعلیه کووید ۱۹ طی هفته جاری تاکید کرد.

در متن نامه وزیر بهداشت آمده است:

"پیرو ابلاغ برنامه واکسیناسیون کادر بهداشتی درمانی کشور مقرر شد، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، انترن ها، دانشجویان بالینی شامل، رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی و علوم آزمایشگاهی در ترم های بالا و همچنین، دستیاران و دانشجویان دکترا در فاز اول و کارشناسی ارشد در فاز دوم که در رشته هایی همچون ایمنی شناسی، ویروس شناسی، میکروب شناسی پزشکی، پاتولوژی، فیزیوترایی، داروسازی بیمارستانی و یا هر رشته علوم پایه ای که به نحوی با بیمار یا نمونه های آزمایشگاهی در تماس است، باید واکسیناسیون انجام شود.

بر این اساس ضروری است، ظرف همین هفته با دعوت از کلیه افراد ذی ربط در یکی از مراکز بهداشتی درمانی و به نوبت، بدون ایجاد تراکم برنامه ایمن سازی علیه 19 COVID انجام و نتیجه به دفتر اینجانب گزارش شود".
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز