تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

بازگشت تدریجی زندگی عادی به کشورهای اروپایی

کاهش آمار ابتلا و مرگ و گسترش واکسیناسیون، با رفع محدودیت‌های اجتماعی و مقررات قرنطینه در کشورهای اروپایی همراه شده است. بهبود یافتگان و واکسن‌زده‌ها درآلمان حق دید و بازدید و تردد آزادانه‌تر را خواهند داشت.
کد خبر: ۲۲۲۱۴
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله،  از اولین ساعت بامداد یکشنبه (۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت)  کلیه افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از کرونا در آلمان، آزادی‌های بیشتری برای تماس و تردد دارند. این گروه برای خرید کردن، رفتن به رستوران یا آرایشگاه، مهمانی و ملاقات با دوستان و خانواده، محدودیت‌های به مراتب کمتری خواهند داشت. ممنوعیت تردد در فاصله ۲۱ شب تا ۵ صبح نیز شامل آنها نمی‌شود.

وزیر بهداشت آلمان ابراز خوشبینی کرده که به زودی سفر و تعطیلات تابستانی و ساحلی در سطح اروپا، حتی بدون واکسیناسیون امکانپذیر شود. ینس اشپان در گفت‌وگو با روزنامه "راینیشه پست" این خوشبینی را با استناد به آمارهای کاهشی پاندمی و فرآیند واکسیناسیون  بیان کرد و گفت خودش در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلات است.

ایتالیا هم در صدد تسهیلات سفر در سطح اروپاست و اعلام کرده که از میانه ماه مه، مقررات قرنطینه برای مسافران کشورهای اروپایی از جمله گردشگران انگلیسی و اسرائیلی را اعمال نمی‌کند. لوییجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا گفته که از ماه ژوئن نیز، مسافران آمریکایی می‌توانند با تست منفی کرونا یا برگه واکسیناسیون وارد این کشور شوند. 

 مقررات سراسری کرونایی در اسپانیا نیز تعدیل شده‌اند. از یکشنبه، سفرهای بین شهری در بسیاری استان‌ها آزاد خواهد بود و رفت و آمد شبانه در داخل شهرها نیز طبق ضوابطی  تسهیل می‌شود. دولت اسپانیا از اکتبر ۲۰۲۰ و با گسترش آمار بیماری و مرگ، وضعیت اضطراری سراسری برقرار کرده بود.

در بلژیک هم پس از هفت ماه محدودیت‌های سختگیرانه، میکده‌ها و رستوران‌هایی که تراس یا باغچه دارند، بازگشایی شده‌اند. این کشور در سال گذشته یکی از بدترین امواج پاندمی در اروپا را تجربه کرد و دو مرتبه قرنطینه سراسری را پشت سر گذاشت. حالا با کاهش نرخ ابتلا و گسترش واکسیناسیون، اجتماع در فضای باز آزاد شده اما از ساعت ساعت ۱۲ شب تا پنج صبح، بیش از سه نفر اجازه ندارند دور یک میز باشند.

یونان نیز به تدریج آماده میزبانی از گردشگران می‌شود. از روز شنبه، شنا و آفتاب گرفتن در سواحل خصوصی مجاز است و فعالیت رستوران‌ها و کافه‌هایی که امکان پذیرایی در فضای باز را دارند نیز شروع شده است. موزه‌ها و تئاترها قرار است یک هفته درهای خود را باز کنند. سینماهایی هم که تراس دارند، از ۲۱ مه کار خود را از سر خواهند گرفت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز