تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

عقب نشینی اتریوم از کانال ۴ هزار دلاری/ پیش‌بینی‌های قیمتی آینده چیست؟

رشدهای اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، به‌خصوص رشد بی‌سابقه اتریوم و نزدیک شدن به قیمت ۴ هزار دلار، اشتیاق و نگاه سرمایه‌گذاران را دو چندان کرد. اتریوم با رشد ۳۵ درصدی طی هفته گذشته، توانست ارزش بازاری خود را به ۵۰۰ میلیارد دلار برساند.
کد خبر: ۲۲۲۷۷
به گزارش معاصر به نقل از دنیای اقتصاد، رشدهای یکی، دو هفته اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، به‌خصوص رشد بی‌سابقه اتریوم و نزدیک شدن به قیمت ۴ هزار دلار، اشتیاق و نگاه سرمایه‌گذاران را دو چندان کرد. اتریوم با رشد ۳۵ درصدی طی هفته گذشته و رسیدن به رکورد ۳۹۸۹ دلاری، توانست ارزش بازاری خود را به ۵۰۰ میلیارد دلار برساند. اتریوم بعدازظهر روز گذشته پس از نزدیک شدن به کانال ۴ هزار دلاری با افزایش مقطعی فروش‌ها مواجه شد و تا ساعت ۵ بعدازظهر تا کانال ۳ هزار و ۷۰۰ دلاری افت کرد.

پیش‌بینی‌های قیمتی متفاوتی درباره حرکت‌های در پیش روی این رمز ارز دیجیتال دیده می‌شود. فانداسترات (Fundstrat) که یک شرکت تحقیقاتی-سرمایه‌گذاری در وال‌استریت است، طی گزارشی در ماه آوریل اعلام کرد، با توجه به روند پیشروی اتریوم، احتمالا تا پایان سال شاهد قیمت‌های ۱۰ هزار دلاری اتریوم نیز خواهیم بود. با این حال بازار در حال فهمیدن این امر است که ارزش فعلی اتریوم هنوز از نظر تحلیل بنیادی بسیار با قیمت‌هایی که نشانگر ارزش حقیقی آن است، فاصله دارد. همزمان برخی شاخص‌های فنی هشدارهایی را درباره افزایش بیش از حد این رالی و ریسک‌های احتمالی آن می‌دهند.

چرا اتریوم صعودی شد؟

دلیل شروع این رالی قیمتی در مورد اتریوم به ماه آوریل سال جاری میلادی بر می‌گردد. جایی که به علت تقاضای بالا برای تراکنش و عدم وجود ظرفیت کافی برای انجام سریع تراکنش‌ها، هزینه‌های تراکنش افزایش یافت به طوری که حتی در ماه فوریه هزینه تراکنش‌ها در بستر اتریوم به یک رکورد بی‌سابقه قیمتی دست یافت. راه‌حل اجرای هارد فورک برلین در ۱۴ آوریل منجر به ارتقای کدهای نرم‌افزار شبکه اتریوم شد. این ارتقا موجب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های تراکنش و نقل و انتقالات در این شبکه شد. از طرف دیگر با توجه به اینکه شبکه اتریوم، شبکه‌ای متن باز است، توکن‌های ساخته شده در این بستر با اقبال بیشتری روبه‌رو شدند. مثل صرافی یونی سوآپ که طی هفته‌های اخیر به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به ۴۵ دلار رسید. این ارتقا موجب بهبود و افزایش استفاده از پروژه‌های فعال در این بستر شد. این گسترش استفاده و همزمانی آن با گسترده‌تر شدن قراردادهای هوشمند در این شبکه موجب کاهش عرضه اتریوم در بازار جهانی شد. علت این امر نیز قفل شدن (Lock) رمزارزها در پی این قراردادهای هوشمند است. کاهش سلطه جهانی یا دامیننس (Dominance) بیت‌کوین به ۴۵ درصد که کمترین میزان این شاخص برای بیت‌کوین از سال ۲۰۱۹ است و افزایش این شاخص برای اتریوم و رسیدن آن به ۲۰ درصد، نمایانگر پیشرفت قابل توجه رمزارز دوم است به طوری که ویجای عیار، مدیرمسوول آسیا و مدیترانه صرافی لونو بیان کرد، با این که اخیرا قیمت اتریوم افزایش داشته اما در مقایسه با بیت‌کوین هنوز راه طولانی‌ای در پیش خواهد داشت.

تمایل صعودی در بازار طلا

بالا رفتن انتظارات تورمی موجب شده است که نگاه معامله‌گران طلا به فلز زرد، صعودی‌تر شود. به گزارش اقتصاد نیوز، روز جمعه سرمایه‌گذاران پس از گزارش ناامیدکننده حقوق و دستمزد غیر کشاورزی آوریل (اردیبهشت)، به سوی فلزات گرانبها روی آوردند و در نتیجه آن، قیمت طلا حدود ۲۰ دلار تقویت شد. این گزارش اعلام کرد که ۲۶۶هزار شغل در ماه آوریل (اردیبهشت) ایجاد شده است. با این حال، بر اساس تخمین کارشناسان، اقتصاددانان به‌دنبال رشد شغلی نزدیک به یک میلیون نفر بودند. شاید چنین اتفاقی موجب شده است که نزدیک به ۹۰ درصد از کارشناسان، در نظرسنجی کیتکو رای به افزایش قیمت طلا بدهند. برخی از تحلیلگران نیز خاطرنشان می‌کنند که فلز گرانبها می‌تواند مقاومت چسبنده‌ای بین هزار و ۸۳۰ تا هزار و ۸۵۰ دلار در هر اونس پیدا کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز