تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

وزارت خارجه: هدف گفت‌وگوها با عربستان مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوده / باید از رفع کدورت‌ها استقبال کنیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره تایید گفت‌وگوهای ایران و عربستان از سوی یک مقام سعودی اظهار داشت: هدف گفت‌وگوها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوده است. همواره از این گفت‌وگوها در هر سطحی استقبال می‌کنیم. این سیاست جدیدی نیست. باید منتظر نتایج ماند.
کد خبر: ۲۲۲۸۵
به گزارش معاصر به نقل از انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه درباره تایید گفت‌وگوهای ایران و عربستان از سوی یک مقام سعودی اظهار داشت: هدف گفت‌وگوها مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوده است. همواره از این گفت‌وگوها در هر سطحی استقبال می‌کنیم. این سیاست جدیدی نیست. باید منتظر نتایج ماند.

سعید خطیب‌زاده درباره دلیل چرخش عربستان به گفت‌وگو با ایران و جدی بودن ریاض در گفت‌وگوها تصریح کرد: در روابط بین‌المللی به جای اینکه به نیت‌خوانی بپردازیم، باید به عملکردها پرداخته شود. تنش‌زدایی و روابط میان دو کشورر اسلامی در منطقه حلیج فارس به نفع دو ملت و منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنیم باید از رفع کدورت‌ها و موضوعاتی که بین دو کشور بوده است، استقبال کنیم، ابراز امیدواری کرد با تغییر فضا به مفاهمه معنی‌داری درباره روابط دوجانبه و منطقه برسیم و مساعی جمیله خود را در این باره به کار خواهیم گرفت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز