تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

هشدار ولادیمیر پوتین: ایدئولوژی‌های حکومت نازی‌ها از نو قوت گرفته‌اند

رئیس جمهوری روسیه گفت که برخی می‌کوشند ایدئولوژی نازی‌هایی را که «توهم منحصربه‌فرد بودن داشتند» دیگربار به اجرا بگذارند.
کد خبر: ۲۲۳۰۳
به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه همزمان با سالگرد پایان جنگ جهانی دوم هشدار داد که باورهای دوران حکومت نازی‌ها همچنان در عصر معاصر قوی است.

وی که در مراسم رژهٔ ارتش روسیه سخن می‌گفت، «تلاش برای بازنویسی تاریخ و توجیه رفتار خائنان و جانیانی که خون صدها هزار تن از مردم بی‌آزار بر گردن آنهاست» و نیز ایجاد «روسیه‌هراسی» را مردود خواند.

رئیس جمهوری روسیه افزود که برخی می‌کوشند ایدئولوژی نازی‌هایی را که «توهم منحصربه‌فرد بودن داشتند» دیگربار به اجرا بگذارند. روابط روسیه و غرب به‌ویژه پس از بحران اوکراین به‌تیرگی گراییده است.

آقای پوتین همچنین اعلام کرد که کشورش «مدافع قانون بین‌الملل است» اما همزمان «به سختی از منافع ملی» دفاع می‌کند و افزود: «نیروهای مسلح شجاع روسیه به عنوان میراث‌داران سربازان پیروز (جنگ جهانی دوم)، ضامن مطمئن این امر هستند.»

روز شکست ارتش آلمان نازی به وسیلهٔ نیروهای روس، که در روسیه روز پیروزی نامیده می‌شود، مهمترین تعطیلی غیرمذهبی این کشور به‌شمار می‌رود.

در مراسم رژهٔ امسال بیش از ۱۹۰ نوع از ادوات نظامی روسیه شامل تانک‌ها، بالگردها، جنگنده‌ها و جایگاه‌های پرتاب موشک قاره‌پیما از میدان سرخ مسکو عبور کردند.

در این رویداد سالانه یاد سربازان و قربانیان جنگ جهانی دوم در این کشور گرامی داشته می‌شود. مطابق برآوردها ۲۷ میلیون تن در جریان جنگ جهانی دوم یا در اثر پیامدهای آن در روسیه جان باخته‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز