تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

فایزر برای واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال مجوز گرفت

جنت وودکاک، رئیس موقت سازمان غذا و دارو گفت: «گسترش مجوز استفاده اضطراری سازمان ما برای واکسن کووید-۱۹ فایزر با بایون‌تک شامل نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله می‌شود و گامی مهم در مبارزه علیه بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ است.»
کد خبر: ۲۲۳۴۹
به گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به واکسن کووید-۱۹ فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله مجوز داد.

اکنون که سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری از این واکسن را صادر کرده، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری برای توصیه نحوه استفاده آن در این گروه سنی اواخر این هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

به محض اینکه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری این توصیه‌نامه را تایید کرد، والدین اجازه خواهند داشت که فرزندان خود را واکسینه کنند.

تصمیم بر این که واکسن دو دوزی فایزر برای نوجوانان هم ایمن است باعث می‌شود، میلیون‌ها امریکایی دیگر نیز واکسن بزنند. اقدامی که برای دستیابی کشور به مصونیت جمعی ضروری است.

والدین، معلمان، و متخصصان پزشکی هم بی‌صبرانه منتظر اتخاذ این تصمیم در آستانه تعطیلات تابستانه و شروع سال جدید تحصیلی در پاییز سال جاری بودند.

جنت وودکاک، رئیس موقت سازمان غذا و دارو گفت: «گسترش مجوز استفاده اضطراری سازمان ما برای واکسن کووید-۱۹ فایزر با بایون‌تک شامل نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله می‌شود و گامی مهم در مبارزه علیه بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ است.»

او ادامه داد:‌ «تصمیم امروز به جمعیت جوان‌تر کشور اجازه می‌دهد در برابر کووید-۱۹ مصون شوند و ما را به بازگشت به حالت عادی و پایان دادن به بیماری عالم‌گیر جاری نزدیک‌تر می‌کند. والدین و قیمان کودکان می‌توانند مطمئن باشند که سازمان ما تمام اطلاعات موجود را به شدت و دقت بررسی کرده است کما این که در مورد سایر مجوزهای اضطراری خود برای تمام واکسن‌های کووید-۱۹ نیز از این رویه پیروی کرده‌ایم.»

کودکان اکنون نیز تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند و مقامات می‌گویند از ۵۸۱ هزار مرگ ناشی از کووید-۱۹ در ایالات متحده طی شیوع این بیماری عالم‌گیر، حدود ۳۰۰ نفر افراد زیر ۱۸ سال بوده‌اند.

اما سازمان غذا و دارو می‌گوید این تعداد هنوز بیشتر از تعداد کودکانی است که سالانه در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان می‌بازند.

واکسن فایزر پیشتر برای استفاده افراد ۱۶ ساله و بالاتر مجوز گرفته بود و اکنون سایر تولیدکنندگان واکسن نیز ممکن است در راه فایزر گام بردارند.

سازمان غذا و دارو مبنای تصمیم خود را بر اساس آزمایش فایزر روی حدود ۲۳۰۰ کودک ۱۲ تا ۱۵ ساله قرار داده و به یافته محققان سیستم ایمنی افراد این گروه سنی در واقع نسبت به جوانان حتی واکنش قوی‌تری هم داشته است.

پیتر مارکس، مدیر مرکز پژوهش‌ها و ارزیابی زیستی سازمان غذا و دارو گفت: «داشتن واکسنی که برای استفاده در میان جمعیت جوان‌تر مجوز گرفته گامی حیاتی در کاهش فشار شدید حاصل از بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ بر بهداشت عمومی است. از آنجا که روند ارزیابی و تصمیم‌گیری ما علمی است، سازمان غذا و دارو می‌تواند به عموم مردم و جامعه پزشکی اطمینان دهد که اطلاعات موجود با استانداردهای سختگیرانه ما در حمایت از استفاده اضطراری از این واکسن در جمعیت نوجوان ۱۲ سال به بالا، مطابقت دارد.» 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز