تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

اتریوم می تازد /فرضیه جدید برای حباب بیت کوین

اتر برای رسیدن به یک رکورد جدید ، دوشنبه فراتر از ۴ هزار دلار فراتر رفت و یک افزایش خیره کننده برای دومین ارز رمزنگاری شده در جهان به وجود آورد.
کد خبر: ۲۲۳۵۱
به گزارش معاصر به نقل از اقتصادنیوز، در نخستین روز بازارهای جهانی، اتریوم دومین ارز دیجیتالی محبوب جهان رکورد شکست و به بالای ۴ هزار دلار رسید. طلا نیز فراتر از هزار و ۸۳۰ دلار نوسان داشت. این در حالی است که برخی از کارشناسان بین المللی معتقد بودند بعد از برنامه تلویزیونی که ایلان ماسک رئیس تسلا در آن شرکت کرد، تمامی توجه ها به دوج کوین برود و این ارز افزایش زیادی را تجربه کند. اما این گونه پیش نرفت و این ارز دوباره به سطح ۰.۵ سنت حرکت کرد.

اتریوم برای رسیدن به یک رکورد جدید ، دوشنبه فراتر از ۴ هزار دلار فراتر رفت و یک افزایش خیره کننده برای دومین ارز رمزنگاری شده در جهان به وجود آورد.

بر اساس معیارهای کوین ، اتر ، رمز دیجیتالی بلاکچین Ethereum ، طی 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد افزایش یافت و به  دلار رسید. هم اکنون ارزش بازار آن 476.3 میلیارد دلار است که کمتر از نصف 1.1 تریلیون دلار بیت کوین است. بازار اتر چنان دلهره آور شده است که مشتقات رمزنگاری Deribit فقط قرارداد گزینه هایی را که در مارس 2022 منقضی می شود با قیمت  ۵۰ هزار دلار ذکر کرده است. 

افزایش اتریوم بقیه ارزهای دیگر به جز بیت کوین و دوج کوین را نیز امیدوار کرده است.

مادر همه حباب ها

سرمایه گذاران اصلی و برخی از خریداران بزرگ وشرکتی مانند تسلا در اوایل سال جاری به سمت بیت کوین حرکت کردند و سکه دیجیتال را به عنوان قدرت مقابل تورم تصور کردند زیرا بانک های مرکزی در سراسر جهان پول چاپ می کنند تا اقتصاد ویران شده در کرونا را تسکین دهد. بانک های بزرگ وال استریت مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی نیز تلاش کرده اند تا مشتریان ثروتمند خود را در معرض قرار گرفتن بیت کوین قرار دهند.

با این حال ، برخی از سرمایه گذاران هنوز هم ارزهای رمزنگاری را خریداری نمی کنند. مایکل هارت نت ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک آمریکا ، گفت که افزایش بیت کوین مانند «مادر همه حباب ها» به نظر می رسد.

بازار هنوز درگیر آمارهای اقتصادی

قیمت طلا و نقره بالاتر رفته است و در معاملات روز دوشنبه آمریکا به ترتیب در بالاترین سطح سه ماهه و 2.5 ماهه قرار گرفتند. فلزات در اوایل هفته جاری با یک شاخص نزولی دلار آمریکا پشتیبانی شدند که امروز به پایین ترین سطح 2.5 ماهه رسید.

وضعیت های فنی کوتاه مدت برای هر دو فلز نیز صعودی هستند و بیشتر می شوند. معاملات آتی طلای ژوئن (تیر) با 8،90 دلار افزایش به 1840،30 دلار رسید و نقره در ژوئیه (دی) با افزایش 0.058 دلار به 27.535 دلار در هر اونس رسید.

این بازار همچنان از گزارش شگفت آور مشاغل آمریکا در ماه آوریل (اردیبهشت) که جمعه گذشته منتشر شد ،اثر می گیرد نشان می دهد که 266هزار افزایش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ای ایجاد شده است. پیش بینی ها برای یک میلیون افزایش بود و 916هزار افزایش در ماه مارس (فروردین) بود. این یکی از بزرگترین اشتباهات انتظارات و پیش بینی طی 20 سال گذشته بود. شاخص دلار آمریکا نیز در حال آسیب دیدگی از این آمار است و در روزی که گذشت روند کاهشی داشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز