تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

تجارت آنلاین و پُستی حیوانات در چین/ کشف یک کامیون پر از توله سگ و بچه گربه در آستانه خفگی

به تازگی انتشار خبری مرتبط با «جعبه‌های بی‌منفذ» با واکنش شدید شهروندان چینی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.
کد خبر: ۲۲۴۵۱
به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز، فروش حیوانات خانگی زنده در چین به صورت پستی واکنش فعالان محیط زیست را به دنبال داشت.

به تازگی انتشار خبری مرتبط با «جعبه‌های بی‌منفذ» با واکنش شدید شهروندان چینی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. این ماجرا پس از آن روی داد که یک کامیون پستی پر از توله سگ‌ها و بچه گربه‌هایی کشف شد که در حال مرگ بودند. البته برخی از این حیوانات پیش از کشف این محموله جان باخته بودند.

نخستین بار، داوطلبان فعال در مرکز نجات حیوانات در شهر چنگدو گزارش یافتن ۱۶۰ توله گربه و سگ در محموله‌های پستی را گزارش کردند.

در یک متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که به همین موضوع پرداخته و بیش از ۴۱ هزار لایک به دست آورده است، می‌خوانید:«لحظه‌ای که بسیاری از خریداران جعبه پستی را به امید داشتن یک حیوان خانگی زنده باز می‌کنند، در واقع حیوانی را پیدا می‌کنند که بر اثر خفگی، گرسنگی، سرما یا گرما از بین رفته است.»

کاربری در همین زمینه نوشته «فهرست‌های آنلاینی از گربه‌ها و سگ‌های با نژاد بسیار زیبا را به قیمت ۱.۵ دلار» دیده است.

مرکز نجات حیوانات شهر چنگدو که یک نهاد غیردولتی در چین است اعلام کرد که حیوانات شناسایی شده تحت معالجه پزشکی قرار دارند.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شده که خودروی ضبط شده مملو از فریاد و ناله توله سگ‌ها و بچه‌ گربه‌ها بوده است. البته تحویل حیوانات زنده با پیک پستی در چین غیرقانونی است.

شرکت پست ضمن عذرخواهی در همین زمینه، گفته است که دفتر منطقه‌ای پست چنگدو مسئول این اقدام بوده و باید نسبت به «بازرسی جامع» و «آموزش ایمنی پست» اقدام کند.

هشتگ‌های مرتبط با این موضوع که در«ویبو»، یکی از شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شده حدود ۵۰۰ میلیون بازدید داشته است.

فعالان حقوق حیوانات در چین می‌گویند آنهایی که می‌خواهند حیوان خانگی داشته باشند باید مسئولیت پذیر باشند و نگاهشان به حیوان خانگی مانند اسباب بازی نباشد که وقتی دلشان را زد بتوانند آن را دور بیندازند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز