تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

فرانسه، اخراج پزشک پلیس بخاطر لمس زنان تازه استخدام

وکیل پزشک فرانسوی خلع شده به رادیو محلی استان لورن گفت که کمیته انضباطی سازمان نظام پزشکی تصمیم به اعمال «شدیدترین مجازات ممکن» برای موکل او گرفته است.
کد خبر: ۲۲۴۶۱
یک پزشک فرانسوی که به عنوان بازرس کل در اداره پلیس استان شرقی فرانسه خدمت می‌کرد به دلیل آزار جنسی نیروهای جوان زن، از شغل پزشکی خلع شد.

دکتر لوران داپ، رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان موزل روز سه‌ شنبه ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) با اعلام این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: «این پزشک پیش از این در دستگاه قضایی محاکمه و به یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود. سپس پرونده در کمیته انضباطی مطرح شده و او از سمت پزشکی خلع شد.»

به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز، وی افزود این تصمیم که به موجب آن هر گونه فعالیت پزشکی برای این فرد ممنوع شده، در روز جمعه صادر شده است.

استانیسلاس لوول، وکیل پزشک فرانسوی خلع شده به رادیو محلی استان لورن گفت که کمیته انضباطی سازمان نظام پزشکی تصمیم به اعمال «شدیدترین مجازات ممکن» برای موکل او گرفته است.

دکتر داپ درباره دلیل مجازات این پزشک خاطی گفت:«او مسئول معاینه بدنی جوانان تازه استخدام شده در پلیس بود، اما بدون این که به دختران اطلاع بدهد که چه کاری می‌کند بدن آنها را دست‌مالی می‌کرد، کاری که بر خلاف اصول اخلاقی و حرفه‌ای پزشکی است.»

وی افزود:«پزشکان هنگامی که لازم باشد به جاهای خصوصی بدن افراد دست بزنند، حتما باید به آنها اطلاع دهند که چه کاری می‌خواهند بکنند و چرا باید آن کار را بکنند.»

دکتر داپ با تاکید بر این که این پزشک به دلیل «بی‌احترامی به افراد» مجازات شده، گفت که او بر اساس قانون می‌تواند علیه حکم خلع خود، به سازمان نظام پزشکی کشور درخواست تجدیدنظر بدهد.

پزشک خلع شده که مردی ۶۰ ساله است و در شهر متز زندگی می‌کند، به اتهام تعرض جنسی به ۸ زن پلیس جوان در هنگام ویزیت‌ پزشکی در شهر رَنس به یک سال زندان تعلیقی محکوم شده است. اما با ورود ده‌ها مورد شکایت جدید به پرونده‌ این پزشک با اتهام‌های مشابه، او باید بار دیگر در پاییز آینده در برابر قضات دادگاه کیفری شهر متز محاکمه شود.



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فرانسه پلیس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز