تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

ظریف: آماده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان داشته باشیم

کد خبر: ۲۲۴۶۴
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف که به سوریه سفر کرده پس از دیدار با بشار اسد و همچنین همتای سوری خود در جمع خبرنگاران گفت: تشکر می‌کنم از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم آن‌ها و پیشاپیش عید سعید فطر را به مردم سوریه تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز در دیدار با بشار اسد و در ملاقات با فیصل مقداد موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم.

ظریف تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضور در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود بعد از دیدار با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه گفت:  در این دیدار در مورد آخرین وضعیت اراضی اشغالی و احتمال شدت گرفتن  این وضعیت صحبت کردیم .

وی ادامه داد:  معلوم است که اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبرو خواهد شد و این وظیفه جامعه جهانی است که با مداخله مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره روابط با عربستان، بیان کرد: ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم.
ظریف افزود: ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه بخش باشند،  برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه ی  انسانی عظیمی رنج می برد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ظريف عربستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز