تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

وزارت بهداشت: نگران اوج گیری کرونا در تعطیلات پیش رو هستیم

کد خبر: ۲۲۴۸۵
معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا در کشور، گفت: این روند در تهران به کندی پیش می رود و ما نگران تعطیلات پیش رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در حاشیه بازدید از بخش‌های داخلی، MRI و پاویون اساتید و افتتاح بخش جدید ارتوپدی، بلوک زایمان و مجتمع مراقبت‌های حاد تنفسی بیمارستان لقمان حکیم، این بیمارستان را یکی از فعال‌ترین و بزرگترین مراکز ارائه خدمات در کشور اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش‌ها، سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار بیمار به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان لقمان حکیم خدمات بی نظیری را در حوزه جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و عفونی در کشور ارائه می‌کند و همچنین می‌توان گفت بزرگترینمرکز مسمومیت کشور محسوب می‌شود.

جان بابایی اظهار کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستان و بهسازی فضاهای فیزیکی با همکاری خیرین صورت گرفت. در این بیمارستان، یک مجتمع درمانگاهی در قالب کلینیک ویژه نیز در حال ساخت است و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت زودتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرو بودن بیمارستان لقمان در زمینه مقابله با کرونا، عنوان کرد: در این مرکز ۱۷۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته و بخش‌های مربوط به آن از شاخص‌های خوب درمانی برخوردار است. بیمارستان لقمان با توجه به حضور اساتید بزرگ حوزه‌های درمانی، در پذیرش بیماران کرونایی همواره پیشگام بوده و خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، روند ابتلاء به کرونا را در کشور کاهشی دانست و گفت: برای خدمات تشخیصی و درمانی مشکلی در بیمارستان وجود نداشت، تخت‌های مراقبت ویژه نیز امروز افزایش پیدا کرد. در پیک چهارم تعداد بستری‌ها به دو برابر پیک‌های قبل قبل رسید، البته باید در نظر گرفت بالغ بر ۱۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور تمایل داشتند خدمات را سرپایی و در منزل دریافت کنند.

جان بابایی اظهار کرد: پیش از این، با گذشت دو ماه به پیک بیماری می‌رسیدیم، اما در پیک چهارم طی ۲۳ روز به بالاترین آمار رسیدیم، اما اکنون شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی آمار ابتلاء در کشور هستیم. استان‌های بزرگ‌تر با تراکم جمعیتی بالا مثل تهران این روند را به کندی تجربه می‌کنند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. بیشترین نگرانی، تعطیلی پیش روست.

وی تصریح کرد: در پیک‌های قبل، برخی استان‌ها مثل اصفهان و خراسان رضوی، پیک را به کندی پشت سر گذاشتند، چراکه بیماری در سطح استان مرتب در حال انتقال بود. در پیک چهارم برخی استان‌ها مثل استان‌های شمالی و خوزستان شیب نزولی خوبی را تجربه می‌کند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز