تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

بخت بردن جایزه یک میلیون دلاری برای افراد واکسینه شده در اوهایو

ایالت اوهایو در آمریکا برای تشویق مردم به زدن واکسن کرونا با راه اندازی یک بلیت بخت آزمایی به پنج نفر جایزه نقدی یک میلیون دلاری اعطا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۵۱۲
به گزارش معاصر به نقل از بی‌بی‌سی، مایک دِواین، فرماندار جمهوری خواه این ایالت، گفت که فقط بزرگسالانی که واکسن زده اند می توانند در این قرعه کشی شرکت کنند.

برای پنج هفته، هفته ای یک بار، قرعه کشی انجام خواهد شد که اولین آنها روز ۲۶ مه خواهد بود.

او گفت که این جایزه از بودجه اختصاصی دولت فدرال برای کمک به مقابله با همه گیری کرونا تامین خواهد شد.
آمریکا یکی از کشورهای پیشتاز جهان از نظر واکسیناسیون است به طوری که ۵۸.۷ درصد بزرگسالان این کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند.

برنامه موفق واکسیناسیون از عوامل مهم مهار همه گیری در آمریکا بوده است، کشوری که ۳۲ میلیون نفر از جمعیت آن به ویروس کرونا مبتلا شدند که بالاترین در جهان است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هدفی برای واکسیناسیون ۷۰ درصد بزرگسالان تا روز چهارم ژوئیه - روز استقلال آمریکا - تعیین کرده است.

با این حال روند واکسیناسیون در این کشور از چند هفته پیش سیر نزولی داشته که مقام های بهداشتی می گویند به تردید برخی از مردم برای زدن واکسن مربوط می شود.

مقام ها برای قانع کردن افراد مردد، به مشوق های چشمگیر روی آورده اند - از جمله توزیع آبجو، نوعی پیراشکی، بلیت رویدادهای ورزشی و جوایز نقدی - که در بخش های مختلف کشور ارائه می شود.

مایک دِواین هنگام اعلام برنامه قرعه کشی در توییتی نوشت: "می دانم بعضی خواهند گفت 'دِواین، دیوانه شدی! دادن جایزه یک میلیون دلاری با قرعه کشی پول هدر دادن است.' اما در این مقطع در حالی که واکسن برای همه موجود است - اتلاف واقعی جان هایی است که تسلیم کووید-۱۹ می شوند."

ایالت اوهایو همچنین برای تشویق افراد زیر ۱۸ سال به زدن واکسن هم جایزه تعیین کرده است. اما به جای یک میلیون دلار به نفر برنده بورسیه تحصیلی چهار ساله برای ثبت نام در یکی از دانشگاه های ایالتی اوهایو اعطا می کند.

آقای بایدن هفته پیش گفت که دولت او برای جلب نظر "شک کنندگان" به واکسن تلاش می کند. بخشی از این طرح واکسینه سازی کودکان دوازده ساله به بالاست.

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا روز دوشنبه برای تزریق واکسن فایزر/بیو ان تک به نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله مجوز صادر کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز