تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

ماجرای فروش واکسن کرونا به گردشگران جزیره کیش چیست؟

واکسن‌های کرونای وارداتی به کیش بر خلاف شایعات برای فروش نبوده و در قالب سند ملی واکسیناسیون توزیع می‌شود.
کد خبر: ۲۲۵۷۳
به گزارش معاصر به نقل از تسنیم، دبیر شورای سلامت جزیره کیش گفت شایعه فروش واکسن‌های وارداتی کرونا به گردشگران جزیره کیش را رد کرد و گفت سوء برداشت بوده است. سعید پورعلی اعلام کرد هدف از واردات این واکسن‌ها، کمک به وزارت بهداشت است. توزیع آن‌ها در قالب سند ملی واکسیناسیون کشور بوده و هیچ برنامه‌ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پس از آنکه رئیس‌جمهور از صدور مجوز واردات واکسن با ارز نیمایی و بر اساس قوانین و ضوابط وزارت بهداشت خبر داد، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش اعلام آمادگی کردند تا در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

در آغاز این راه مجوز واردات واکسن از وزارت بهداشت دریافت شد. اکنون در مرحله بررسی اولیه فرایندهای اجرایی این طرح هستیم و امیدواریم بتوانیم با اخذ باقی مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و تحت نظارت ستاد ملی کرونا و در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و پس از نهایی شدن امکان خرید و واردات آن در ماه‌های آتی، در سرعت بخشیدن به فرآیند واکسیناسیون کمک کنیم. البته این موضوع منوط به تایید شیوه‌های اجرایی و عملیاتی و صدور مجوزهای نهایی از سوی سازمان غذا و دارو است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز