تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

امکان ابتلای جنین به کرونا وجود دارد/ واکسیناسیون زنان باردار توصیه نمی‌شود

مسعود مردانی گفت: هنوز در سازمان جهانی بهداشت ایمنی واکسن کرونا تایید نشده است، طبیعتا واکسیناسیون زنان باردار توصیه نمی‌شود. در شرایط کنونی گروه‌های خاص همچون سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های در اولویت تزریق واکسن هستند.
کد خبر: ۲۲۶۶۵
به گزارش معاصر، مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا درباره ابتلای زنان باردار به بیماری کووید ۱۹ به خبرنگار برنا گفت: زنان باردار  همچون دیگر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند. برای کادر درمان مسئله ابتلای زنان باردار به بیماری کرونا به شکل خاص بررسی می‌شود. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اولویتی برای ابتلای زنان باردار به کرونا لحاظ نکرده بود. هرچند هم اکنون زنان باردار جزو گروه‌های خاص محسوب می‌شوند.
او افزود: باید به زنان باردار  مبتلا به کرونا توجه ویژه کرد، چون امکان ابتلای جنین به کرونا وجود دارد، اما میزان ابتلا به شدت اندک است.

 این عضو ستاد مقابله با کرونا درباره  تاثیر ابتلای کرونای مادر و سرایت آن به جنین  و تاثیر آن در روند رشد جنین نیز تاکید کرد: امکان تاثیرگذاری کرونا در روند رشد جنین وجود دارد، اما انتقال کرونا از مادر به جنین اندک است. با این تفاسیر زنان باردار باید حتی الامکان از تردد در اماکن پرجمعیت، تجمع‌ها، سفر و ... پرهیز کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشت همچون زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت اقدامات قرار دهند.

مردانی درباره واکسیناسیون زنان باردار ادامه داد: هنوز در سازمان جهانی بهداشت ایمنی واکسن کرونا تایید نشده است، طبیعتا واکسیناسیون زنان باردار توصیه نمی‌شود.  در شرایط کنونی گروه‌های خاص همچون سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های  در اولویت تزریق واکسن هستند. تاکنون در کشور بسیاری از زنان باردار در اولویت تزریق واکسن قرار نگرفته‌اند، اما بعد از تایید ایمنی واکسن از سوی سازمان بهداشت جهانی زنان باردار هم تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

این عضو ستاد مقابله با کرونا درباره اولین اقدام برای زن باردار در صورت ابتلا به کرونا گفت: فرد باردار در گام نخست در صورت ابتلا با پزشک معالج خود مشورت کند. در منزل قرنطینه شود و در صورت مشاهده علائم خطر همچون سرفه، تنگی نفس، درد در قفصه سینه، تب  و ... برای بستری به مراکز درمانی مراجعه کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز