تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

لاریجانی راند نخست انتخابات را برد/ وقتی عقلانیت بر هیجان‌زدگی چیره می‌شود

متن سخنرانی اغلب داوطلبین، بیشتر وام گرفته از گزاره‌های هیجانی و تهییجی و اصطلاحاً پوپولیستی بود؛ در این میان علی لاریجانی که صبح زود را برای ثبت نام انتخاب کرده بود، در ستاد انتخابات کشور، سخنانی واقع‌گرایانه و خردمندانه را ایراد کرد.
کد خبر: ۲۲۶۷۴
به گزارش معاصر به نقل از مدارا، روز گذشته (شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) که آخرین روز ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بود، شخصیت‌های سرشناسی برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از جمله آنها می‌توان به علی لاریجانی، آیت الله رئیسی، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، عزت الله ضرغامی، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی و … اشاره کرد.

هر یک از این داوطلبین پس از ثبت‌نام، با مراجعه به سالن ۶۰۰ نفری وزارت کشور، اقدام به ایراد سخنرانی می‌کردند؛ متن سخنرانی اغلب داوطلبین، بیشتر وام گرفته از گزاره‌های هیجانی و تهییجی و اصطلاحاً پوپولیستی بود؛ در این میان علی لاریجانی که صبح زود را برای ثبت نام انتخاب کرده بود، در ستاد انتخابات کشور، سخنانی واقع‌گرایانه و خردمندانه را ایراد کرد؛ سخنانی که نشئت گرفته از شخصیت معتدل و نگاه توسعه نگرانه این رجل متنفذ و خوش‌سابقه است.

سخنان لاریجانی در ستاد انتخابات کشور پس از ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، فرازهای ماندگاری داشت؛ از جمله اینکه او تصریح کرد: حوزه اقتصاد به عنوان اولویت اصلی کشور «پادگان» و «دادگاه» نیست که با نهی و تشر و اوامر دستوری پیش برود، بلکه نیاز به برنامه مدون و اتخاذ راهکارهای عقلانی دارد. لاریجانی در فراز دیگری از سخنانش، با تعریض به عناصر پوپولیست و عوام‌فریب که می خواهند از نمد مشکلات مردم در دوره انتخابات برای خود کلاه ریاست و جاه طلبی بسازند، تصریح کرد: هرکسی وعده بهشت در این شرایط پیچیده داده است خلاف میگوید؛ اول باید آتش جهنم اختلاف، لجبازی، افراطی گری و کارنابلدی را خاموش کرد. حل مشکلات کشور با نردبان سازی محرومیت ملت و هوس های پوپولیستی حل نمی شود بلکه ایرانِ امروز برای تحقق پیشرفت اقتصادی شتابان و مردمی به همبستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب و همکاری سازنده و پویا با شرق و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیازمند است.

لاریجانی با سخنان متقن و سدید و خردمندانه‌ای که در روز ثبت نام ایراد کرد، نشان داد که برای ساختن ایرانی توسعه یافته، به دور از هر گونه افراط و تفریطی که سمّ مهلک است و به دور از هرگونه هیجان زدگی و شعارمداری و عوام فریبی، عزمی جزم دارد.

لاریجانی، همان فردی است که رادیکال‌ها و تندروهای هر دو جناح سیاسی کشور در مقاطع مختلف، بر وی تاخته‌اند و همین سند محکمی بر میانه روی و اعتدالگرایی مبتنی بر خردورزی اوست؛ مردی که در دوران ریاست بر صداوسیما، پایه توسعه کمی و کیفی این سازمان را نهاد و رادیو و تلویزیون ملی ایران را در سطح منطقه به بالاترین رتبه رساند. در دوره دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز با قبول مسئولیت پیشبرد پرونده هسته‌ای ایران، تحت تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، با صلابت و حکمت از حقوق مشروع و صلح آمیز هسته‌ای مردم ایران که جزو مقدورات استراتژیک کشور است صیانت کرد.

در دوره ۱۲ ساله ریاست مجلس نیز، لاریجانی، نهاد قانونگذاری کشور را به مسیر اعتدل و خردورزی رهنمون ساخت و مدیریتی مومنانه و مقتدرانه و معتدلانه بر پارلمان کشور داشت؛ به گونه‌ای که دوران ریاست لاریجانی بر مجلس که طولانی ترین دوران ریاست یک فرد بر نهاد قانونگذاری کشور بود، به شهادت بسیاری از شخصیت های طراز اول کشور درخشان ترین دوران قوه مقننه بود. لاریجانی در این دوران در راستای ایجاد و تحکیم وفاق خردمندانه میان قوای سه گانه و سایر نهادهای کشور و همچنین اهتمام به منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام و علمای اعلام کوششی صادقانه و بی دریغ داشت و بعضا در این راه از سرمایه‌های سیاسی و معنوی خود نیز هزینه کرد. تمشیت امور فرهنگی و عمرانی کشور نیز در دوره ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه کشور به لحاظ اهمیت تخصیص منابع به این امور استراتژیک، وضعیت بسیار مطلوبی داشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز