تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

شهروندان آلمان احتمالا سال آینده نیز علیه کرونا واکسینه می‌شوند

به گفته رئیس کمیسیون واکسن آلمان ویروس کرونا مدت‌ها باقی خواهد ماند. بنا به این ارزیابی شهروندان آلمان باید برای تزریق نوبت سوم واکسن در سال آینده آماده باشند. برخی افراد حتی شاید پاییز امسال نوبت سوم را دریافت کنند.
کد خبر: ۲۲۶۷۸
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، کمیسیون واکسن آلمان اعلام کرده که شهروندان این کشور احتمالا سال آینده نیز باید علیه کرونا واکسینه شوند. توماس مرتنز رئیس این کمیسیون به رسانه‌های آلمان گفته است: «این ویروس ما را ترک نخواهد کرد. قاعدتا باید روی این موضوع حساب کنیم که در سال آینده تمامی واکسن‌ها باید تجدید شوند.»

کارل لاوترباخ، متخصص سلامتی و بهداشت حزب سوسیال دموکرات نیز گفته ایمنی ناشی از واکسن تنها برای مدت شش ماه قطعی است بنابراین برای برخی از شهروندان حتی پاییز امسال باید واکسن کرونا دوباره تزریق شود.

به گفته او در صورتی که نوع جهش یافته ویروس سارس-کوو۲ در آلمان شیوع پیدا کند، واکسن‌های کنونی در مقابل آن چندان قوی نیستند بنابراین احتمالا باید واکسیناسیون با نوع مناسب واکسن را زودتر شروع کرد.

در حال حاضر واکسن‌های جانسون اند جانسون و آسترازنکا در مقابل نوع جهش یافته افریقای جنوبی ویروس کرونا چندان مطمئن نیستند. بنابراین اگر این نوع ویروس در آلمان شیوع پیدا کند به گفته لاوترباخ باید افرادی که این دو نوع واکسن را دریافت کرده‌اند در اولین نوبت دریافت واکسن بعدی باشند.

رئیس کمیسیون واکسن آلمان گفته شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا در تلاش هستند تا واکسنی مناسب انواع کنونی ویروس کرونا بسازند.

به گفته مرتنز همین الان هم این امکان وجود دارد که برخی گروه‌ها حتی بعد از تزریق واکسن ایمنی کامل به دست نیاورند از جمله کسانی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای دارند و یا کسانی که سیستم ایمنی بدنشان در اثر مصرف برخی داروها آسیب دیده است.

به گفته او برای این گروه‌ها تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ضروری است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز