تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

نبویان: مذاکرات ضرورتی ندارد؛ فقط به آمریکا نامه بزنید و بگویید ۱۶۰۰ تحریم وجود دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: راستی‌آزمایی در کوتاه‌مدت شدنی نیست و آمریکا باید تضمین دهد که همه تحریم‌های ایران را لغو می‌کند.
کد خبر: ۲۲۸۹۶
به گزارش معاصر به نقل از مدارا، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان گفت: نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق ملت ایران، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساندند که بر اساس آن باید تحریم‌هایی که علیه ملت ایران وضع شده است، به طور کامل و یکجا برداشته شود و بر این موضوع مصر هستیم.

وی بیان کرد: تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود نه اینکه امروز آمریکایی‌ها یکی از تحریم‌های ما را لغو کنند و چند ماه بعد آن هم اگر تمایل داشتند، تحریم دیگری را بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود که پنجم اسفند ماه ۹۹ کل تحریم‌ها برداشته شود اما دولتمردانی چون روحانی، ظریف و صالحی مذاکره‌ای را انجام دادند و سه ماه دیگر موعد لغو تحریم‌ها را تمدید کردند و ما از این موضوع گله‌مند هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی چون ظریف و روحانی به دنبال لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام هستند که به معنای آن است که آمریکایی‌ها در حال حاضر یکی از تحریم‌های ما را بردارند و چند هفته و یا چند ماه بعد، یکی دیگر از تحریم‌های ما را لغو کنند. سوال ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آن است که چرا اصرار دارند تحریم‌های ایران به صورت کامل و یکجا برداشته نشود؟

نبویان تاکید کرد: ۱۵ بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است اما طرف مقابل تعهداتشان را انجام نداد. سوال ما این است، زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، آیا برای خروج از برجام با ایران مذاکره کرد؟ آیا نظر کمیسیون مشترک برجام را در این باره اخذ کرد؟ آیا با کشورهای ۱+۵ مذاکره‌ای در این باره داشت؟ خیر. آمریکا بدون هیچ گونه مذاکره‌ای از برجام خارج شد و در این شرایط، چه ضرورتی به انجام مذاکره برای بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد و در حال حاضر مذاکره با چه هدفی در حال انجام است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده چندی پیش با عراقچی صحبت کردم و وی گفت که ما می‌گوییم در دوران اوباما و ترامپ ۱۶۰۰ تحریم علیه ایران اعمال شده است اما حرف آمریکایی‌ها این است که تعداد تحریم‌ها ۱۵۰۰ مورد است و ما باید مذاکره کنیم و بگوییم که تعداد تحریم‌ها ۱۶۰۰ مورد است. بنده در همان زمان به معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفتم که ضرورتی به انجام مذاکره نیست و شما می‌توانید در قالب نامه‌ای این موضوع را مطرح کنید و بگویید که تعداد تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکا علیه کشورمان وضع کرده است، ۱۶۰۰ مورد است و به هیچ وجه نیازی به انجام مذاکره نیست.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای تاسف است که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به دنبال لغو کامل تحریم‌ها نیستند و طرح گام به گام برای لغو تحریم‌ها را مطرح می‌کنند. از سوی دیگر سوال ما از آنان این است که چه عجله‌ای برای مذاکرات دارند؟ آیا به دلیل انتخابات عجله می‌کنند؟ آیا ارزش دارد که به دلیل مسائل سیاسی و اینکه فقط در قدرت بمانید، منافع ملت ایران را نابود کنید؟

نبویان خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: این جهنم و بلای اقتصادی را با سیاست‌های غلط تان سر مردم آوردید و آیا دنبال آن هستید که این شرایط در کشور تداوم داشته باشد و صف مرغ و تخم مرغ و گرانی‌ها ادامه پیدا کند؟ متاسفانه ضعف عملکرد دولت و ضرباتی که روحانی و ظریف به کشور زدند، باعث شد همه چیز در این مملکت نابود شود و ۵۰ سال طول می‌کشد وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز