تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

قتلی که ایران را تکان داد؛ جنایت‌های زنجیره‌ای و خانوادگی یک پدر و مادر

قتل بابک خرمدین افکار عمومی را به شدت تکان داد حالا با اعلام قتل دختر و داماد خانواده توسط پدر و مادر خرمدین نیز باید شاهد واکنش های بیشتری باشیم.
کد خبر: ۲۲۸۹۸
به گزارش معاصر به نقل از فرارو، قتل هولناک بابک خرمدین ابعاد تازه‌ای از یک سلسله جنایت خانوادگی را برملا کرده است. والدین بابک خرمدین جدای از قتل بابک به قتل دختر و دامادشان نیز اعتراف کرده اند. اتفاقاتی هولناک که ممکن است زوایای پنهان دیگری هم داشته باشد.

به گزارش فرارو، سه روز پس از کشف جنازه تکه تکه شده بابک خرمدین کارگردان مشهور سینما و اعتراف پدر و مادرش به قتل فجیع او و و جود شایعاتی درباره ناپدید بودن دختر و داماد خانواده امروز قاضی محمد شهریایی سرپرست دادگاه جنایی اعلام کرد که این دو والد به قتل دختر و داماد خود نیز اعتراف کرده اند. 

شهریاری گفت: "پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که در سال ۱۳۹۰ داماد و در سال ۱۳۹۷ دختر خود را به همان روش یعنی تکه تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله به قتل رساندند."

او با بیان اینکه پرونده قتل این سه مقتول در جریان رسیدگی قرار دارد، ادامه داد: "روانپزشک گفته که قاتلین سالم هستند. قاتلین در اعتراف گفتند که بچه ها معتاد بودند و مواد مصرف می کردند البته تحقیقات ادامه دارد."

پدر مادر خرمدین پیشتر نیز در اعترافات خود بابک را متهم به انحراف اخلاقی و بد رفتاری کرده بودند.

کشف جسد بابک خرمدین و اعتراف والدینش 
صبح روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری جسد مثله شده مردانه‌ای در سطل آشغالی واقع در فاز ۳ شهرک اکباتان کشف شد. پس از بررسی روشن شد این جسد متعلق به بابک خرمدین کارگردان سینماست.

ظاهرا  جسد بابک خرمدین به صورت تنه بالا و دست‌ها و بدون سر کشف می‌شود و با انگشت نگاری هویت جسد مشخص شده است.

بررسی های اولیه نشان از  آن می داد که بابک خرمدین در خانه توسط پدر و مادرش به قتل رسیده است.
پدر بابک خرمدین درباره انگیزه قتل او گفته بود: "از رفتارهای پسرم خسته شده بودم و او بعضی اوقات ما را کتک می زد و می خواست کارهایش را انجام دهیم و باور کنید از وجود پسرم یک روز آرام نداشتم و جانمان به لبمان رسیده بود."

پدر بابک خرمدین که یک نظامی بازنشسته است ۸۱ سال دارد و مادرش نیز ۷۰ ساله است.

مادرش در اعترافات گفته است: « بابک اذیت می کرد و یک روز راحت از دست او نداشتم. دوستانش که همگی خانم بودند را به خانه دعوت می کرد و مرا مجبور می کرد که از آنها پذیرایی کنم و حتی به او گفتیم ازدواج کن و از خانه برو اما نپذیرفت و حتی یکبار تصمیم گرفتیم به او فرصت بدهیم که دست از کارهایش بردارد اما بابک دست از رفتارهایش بر نمی داشت و هر روز ما را با رفتارهایش آزار می داد که دیگر با همسرم تصمیم گرفتیم او را به قتل برسانیم.»

شیوه هولناک قتل (هشدار: این روایت دلخراش است)

اعترافات تکاندهنده بود مخصوصا آنجایی نحوه قتل حرف زدند. پدر بابک گفته است: "از پسرم خواستم برای خودش خانه ای تهیه کند و حاضر شدم خودروام را بفروشم و حتی سهم ارث او را بدهم که برای خودش خانه بگیرد و با ما زندگی نکند اما بابک می گفت جنازه من از این خانه بیرون می رود و هیچ وقت نپذیرفت از خانه خارج شود."

او افزود: "جمعه ۲۴ اردیبهشت با بابک برای ورزش در محیط شهرک اکباتان بودیم و همانجا باز هم به بابک گفتم که خانه را می‌فروشم سهم تو را می‌دهم و خودروی دوو سیلو را هم می‌فروشم تا بتوانیم خانه‌ای برای خودت اجاره کنی و از ما جدا شوی که بابک دوباره تاکید کرد من هیچ جایی نمی‌روم که بابک را تهدید کردم یا از خانه برو یا کسی را دارم که ۱۰ میلیون تومان به او پول بپردازم و تو را از بین ببرد که بابک لبخندی زد و گفت: چرت و پرت نگو من بابکم و کسی نمی‌تونه کاری بکنه. "

پدر بابک گفت: "وقتی به خانه آمدم به همسرم گفتم که بابک نمی پذیرد از خانه برود و همانجا تصمیم به قتل را گرفتیم تا از دست او راحت شویم."

اکبر در خصوص چگونگی قتل گفت: وقتی به خانه آمدیم به همسرم گفتم که بابک رفتنی نیست که مادرش گفت او را بکشیم و من هم پذیرفتم.

او افزود: "ظهر جمعه بود، ناهار آبگوشت مرغ داشتیم که همسرم غذا را آماده کرد و برای بابک غذا ریخته بود و به همسرم به اتاقم آمد گفت داخل ظرف غذا بابک قرص های خواب آور ریخته است. از آن زمان دیگر هوشیار بودم که نقشه را عملی کنم. بابک کلاس داشت و ناهار نخورد و شب هم گفت که غذا در بیرون خانه خورده و میل به غذا ندارد و فردا ظهر ناهارش را بابک داغ کرد و خورد و بعد از آن روی مبل نشست."

پدر بابک خرمدین ادامه داد: "عصر بود که بابک نیمه بیهوش بود که از اتاق بیرون آمد، بابک از روی صندلی به زمین افتاد و چهار دست و پا به سمت آشپزخانه رفت و در کنار یخچال بود که پای او را با بند پوتین بستم و سپس بست کمربندی را دور گردنش انداختم و با کشیدن آن و قفل کردن بست کمربندی تلاش کردم تا او خفه شود و در این زمان با برداشتن چاقو 3 ضربه به سینه اش زدم."

او افزود: «همسرم شاهد صحنه قتل بود که پس از قتل به کمک همسرم جسد را به داخل حمام بردم و با چاقو و ساطور شروع به تکه تکه کردن جسد بابک کردم چون نمی توانستم جسد را از خانه بیرون ببرم.»اکبر ادامه داد: "تکه‌های جسد را داخل ۸ کیسه زباله بسته بندی کردم و تعداد ۶ بسته را داخل ۳ چمدان و ۲ بسته دیگر را در همان کیسه‌های زباله بود. نزدیک به ۷ ساعت تکه تکه کردن و بسته بندی جسد پسرم طول کشید و بعد از آن همراه همسرم بسته‌ها را داخل آسانسور گذاشتیم و با هم به پارکینگ رفتیم. "

این پدر ۸۱ ساله گفت: «۳ چمدان داخل صندوق عقب گذاشتم و ۲ بسته دیگر روی صندلی عقب خودرو گذاشتم و در ابتدا به سمت اکباتان رفتم و یکی از بسته‌ها را داخل سطل زباله انداختم و سپس به سمت آریاشهر رفتم و در ادامه به سعادت آباد رفتیم و بسته‌های دیگر را داخل سطل زباله انداختم و در آخر وقتی به شهرک اکباتان بازگشتم آخرین بسته را که داخل چمدان بود در فاز سوم شهرک اکباتان به داخل سطل زباله انداخته و به خانه بازگشتیم.»

قتلی که ایران را تکان داد
قتل بابک خرمدین افکار عمومی را تکان داد، او یک کارگردان سینما بود که از قضا پدر و مادرش در آثارش جایگاه ویژه‌ای دارند. پدر و مادرش در برخی آثارش بازی کرده اند و گفته می شود بابک به خاطر دلتنگی چند سال پیش اقامت در انگلیس را رها کرده و به ایران بازگشته است. باور چنین جنایت در چنین خانواده‌ای دور از ذهن و ترسناک است. 

از طرف دیگر کسی نمی تواند به راحتی باور کند پدر و مادری اینچنین فرزند خود را به مسلخ ببرد. بسیاری می‌گویند هیچ انسان سالمی این بلا را به سر فرزندش نمی‌آورد. عموم قتل‌های خانوادگی بر اثر حادثه و پس از بروز خشم آنی صورت می گیرد. قتل‌های حساب شده هم اینگونه فجیع رخ نمی دهد. 

به ویژه اینکه پدر و مادر بابک خرمدین پس از قتل فرزندشان در اعترافات از کار خود پشیمان نبودند و پدر او چند بار به خاطر این اتفاق خدار شکر کرد.

انتشار ویدئویی از انتقال جسد تکه تکه بابک خرمدین ابعاد هولناک ماجرا را بیشتر به نمایش گذاشت. 

در روزهای اخیر حرف‌ها و تحلیل های زیادی در این باره نوشته شده است، برخی می‌گویند این قتل نشان دهنده وضعیت نابه‌سامان اجتماعی در ایران و بحران در نهاد خانواده است. 

هنوز این قتل ها ابعاد روشنی ندارد و انگیزه ها دقیقا مشخص نیست اما تا این لحظه به نظر می‌رسد مهمترین انگیزه مخالفت پدر و مادر با سبک زندگی فرزندان و داماد بوده است. بحث‌هایی هم در باره اختلافات مالی مطرح است. شاید هم این پدر و مادر بیمار باشند. با این حال باید منتظر ماند تا جزییات دقیقتری روشن شود. 

قتل بابک خرمدین افکار عمومی را به شدت تکان داد حالا با اعلام قتل دختر و داماد خانواده توسط پدر و مادر خرمدین نیز باید شاهد واکنش های بیشتری باشیم. به ویژه اینکه ظاهرا دو قتل دیگر نیز به همین شیوه بوده و جنازه های مقتولین تکه تکه شده است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز