تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

رای انضباطی دربی و بازی پرسپولیس با سپاهان اعلام شد

کد خبر: ۲۳۰۰۳
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای دو بازی جنجالی لیگ بین پرسپولیس با سپاهان و پرسپولیس با استقلال را منتشر کرد. مربی استقلال، دو مدافع پرسپولیس و مدافع سپاهان در این آرا محروم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران به شرح زیر است:

محرومیت دو جلسه ای مربی استقلال و مدافع پرسپولیس

در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاه های پرسپولیس تهران و استقلال تهران و بهزاد غلامپور، محمد نادری، مهدی ترابی، فرشاد فرجی و سید احمد موسوی مبنی بر مداخله اشخاص حقیقی منتسب به هر دو باشگاه در نزاع جمعی، ورود به زمین مسابقه از سوی بهزاد غلامپور و سید احمد موسوی، بدرفتاری بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی نسبت به یکدیگر و انجام رفتار تهاجمی از سوی مهدی ترابی و محمد نادری در بازی بین دو تیم در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه و همچنین دیگر تخلفات باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر سوء رفتار تیمی ناشی از دریافت ۶ کارت بازیکنان این تیم و نقض پروتکل‌های بهداشتی از طریق عدم جلوگیری از حضور تعدادی مازاد بر میزان مجاز افراد در ورزشگاه با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله گزارش مقامات رسمی، تصاویر موجود از صحنه درگیری بازیکنان دو تیم با یکدیگر، دفاعیات ارسالی از سوی هر دو باشگاه، اظهارات و دفاعیات بهزاد غلامپور، محمد نادری، مهدی ترابی و فرشاد فرجی در جلسه کمیته انضباطی و سایر قراین و امارات موجود در پرونده تخلفات انتسابی محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد ۵۱، ۵۶، ۵۸، ۶۴ و ۱۱۷ مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷ و بالحاظ فقدان سابقه تخلفاتی از سوی نامبردگان و همچنین ابراز ندامت از سوی بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی که از مصادیق ماده ۹۴ مقررات موصوف و جهات تخفیف در میزان مجازات محسوب می‌شود، بهزاد غلامپور و فرشاد فرجی هر کدام به دو جلسه محرومیت قطعی در مسابقات رسمی محکوم شده اند.

محرومیت تعلیقی برای نادری و ترابی؛ جریمه سنگین برای استقلال و پرسپولیس

یک جلسه محرومیت تعلیقی و مهدی ترابی و محمد نادری هر کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی و تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی هر یک به پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال و باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

لازم به ذکر است مدت تعلیق تا ابتدای شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد داشت و چنانچه در طی این مدت مشارالیهم مرتکب هر گونه تخلفی در این مسابقات شوند مجازات تعلیق شده به همراه مجازات مربوط به تخلف جدید توامان اجرا خواهد شد.

رأی صادره قابل اجرا و از حیث محرومیت‌های یک جلسه تعلیقی قطعی و نسبت به سایر موارد ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته محترم استیناف می‌باشد و باشگاه های یاد شده نیز دارای مسئولیت تضامنی در خصوص پرداخت محکومیت نقدی عوامل خود می‌باشند.

تقدیر از مربی پرسپولیس

ضمناً از رفتار جوانمردانه کریم باقری در دو بازی اخیر تیم پرسپولیس که مانع از بروز حوادث تلخ‌تری گردید تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

محرومیت یک جلسه ای سیدجلال حسینی و مدافع سپاهان

در خصوص تخلفات انتسابی به باشگاه‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران و عزت اله پور قاز، محمد رضا حسینی، یاسر جمال بافقی، سید جلال حسینی، حسین کنعانی زادگان، سعید آقایی و احسان کوراهیه مبنی بر تعرض بازیکنان و عوامل منتسب به هر دو تیم مذکور به یکدیگر، بدرفتاری عزت اله پور قاز، محمد رضا حسینی و حسین کنعانی زادگان و سید جلال حسینی در قبال یکدیگر، رفتار غیرورزشی از سوی سعید آقایی و همچنین سید جلال حسینی در زمان اخذ تست دوپینگ از ایشان، انجام رفتار تحریک آمیز به خشونت از سوی یاسر جمال بافقی (عکاس باشگاه سپاهان) و احسان کوراهیه (از عوامل منتسب به باشگاه پرسپولیس) با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله گزارش مقامات رسمی مسابقه، تصاویر و فیلمهای منتشره مربوط به صحنه خروج بازیکنان دو تیم از زمین مسابقه و ورود به رختکن ورزشگاه، دفاعیات ارسالی از سوی دو باشگاه موصوف و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده تخلفات انتسابی را محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد ۵۴، ۵۸، ۶۴ و ۱۱۷ از مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷ با لحاظ مفاد ماده ۹۴ مقررات موصوف هر یک از سید جلال حسینی و عزت اله پورقاز به یک جلسه محرومیت قطعی از همراهی تیم‌های خود در مسابقات رسمی محکوم شدند.

فدراسیون فوتبال پرسپولیس، استقلال و سپاهان را نقره داغ کرد

محرومیت تعلیقی آقایی و محمدرضا حسینی و جریمه ۷۵ میلیون تومانی

سعید آقایی و محمد رضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی که مدت تعلیق تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت و تمام این افراد و همچنین محمد حسین کنعانی زادگان نیز هر یک به پرداخت مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

جریمه ۱۰۰ میلیونی پرسپولیس و سپاهان

باشگاه های سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند. همچین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی نیز هر یک به ترتیب به شش ماه و سه ماه محرومیت از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال کشور و نیز پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

برگزاری بازی های فصل بعد در ورزشگاه بی طرف

ضمناً با توجه به وقوع حوادث تلخ در چند بازی متعدد در مسابقات گذشته دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقابل یکدیگر و از باب تکمیل مجازات حکم بر برگزاری مسابقات دو تیم یاد شده در فصل آتی لیگ برتر اعم از رفت و برگشت در خارج از ورزشگاه‌های خانگی این دو تیم و در شهر و استان بی طرف به تشخیص سازمان لیگ مستند به ماده ۱۱۸ از مقررات انضباطی موصوف صادر می‌گردد.

رأی صادره قابل اجرا بوده و نسبت به موضوع یک جلسه محرومیت (اعم از قطعی و یا تعلیقی) قطعی و نسبت به سایر موارد ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد و باشگاه‌ها نیز در خصوص پرداخت محکومیت نقدی عوامل خود دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز