تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

ویروس کرونای هندی به تهران رسید

معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: مواردی از ابتلا به ویروس هندی در تهران مشاهده شده است اما هنوز فراگیر نشده و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان شهروندان کاهش پیدا کند، خطر فراگیر شدن آن وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۰۴۶
به گزارش معاصر به نقل از برنا، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای تهران با اشاره به آخرین وضعیت کرونای هندی و آفریقای جنوبی در تهران گفت: براساس اطلاعات موجود، مواردی از ابتلا به ویروس هندی در تهران مشاهده شده است اما هنوز فراگیر نشده و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان شهروندان کاهش پیدا کند، خطر فراگیر شدن آن وجود دارد.

او درباره وضعیت فعلی بیماری در تهران عنوان کرد: همچنان از پیک چهارم کرونا عبور نکردیم و متاسفانه روند بسیار کُند است به گونه‌ای که درحال‌حاضر روزی هزارنفر در تهران بستری می‌شوند و تخت‌های ICU کماکان پُر است.

توکلی ادامه داد: شرایط فعلی کرونا در تهران عادی نیست اما با این وجود، بخش‌های بستری خالی داریم و اگر بیماری نیاز به بستری داشته باشد مشکلی وجود ندارد و با شماره گیری ۶۰۷۰ می‌تواند به بیمارستان مراجعه و در بخش‌های کرونایی بستری شود.

معاون درمان ستاد کرونای تهران در توصیه انتخاباتی گفت: از آنجایی که هنوز از پیک چهارم عبور نکردیم صحبت درباره پیک پنجم کرونا زود است اما در هرصورت باتوجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات قرار داریم و به زودی تبلیغات کاندیداها آغاز می‌شود، توصیه اکید ما این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری فیزیکی در بالاترین سطح رعایت شود ضمن اینکه بهتر است مانند باقی امور جاری در جامعه، تبلیغات بیشتر در فضای مجازی صورت گیرد.

او درباره عوارض واکسن کرونا در میان افرادی که آن را تزریق کردند، گفت: اینکه گفته می‌شود افرادی پس از تزریق واکسن کرونا دچار انواع سکته شدند اصلا به هیچ عنوان ربطی به واکسن ندارد و مورد تایید هم نیست اما مواردی داشتیم که برای مثال فرد آلوده به ویروس کرونا بوده و بین ۳ تا ۵ روز که طول می‌کشد علائم بروز کند، واکسن تزریق کرده است بنابراین شروع علائم کرونا در او ربطی به واکسن کرونا ندارد چرا که از قبل فرد آلوده به ویروس شده است.

توکلی در پاسخ به این سوال که چرا هنگام تزریق واکسن تست PCR گرفته نمی‌شود؟ بیان کرد: لزومی برای انجام این کار نیست.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز