تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

نابغه تیراندازی بانوان در آستانه حذف از تیم ملی

زهرا نعمتی برترین بانوی تیراندازی با کمان معلولان جهان با توجه به محدودیت هایی که انجمن تیروکمان جانبازان ومعلولان در نظر گرفته است در آستانه حذف از تیم ملی اعزامی به پاراامپیک ۲۰۱۶ ریو قرار دارد.
کد خبر: ۲۳۲
اخبار معاصر:  زهرا نعمتی که درمسابقات المپیک 2012 میلادی لندن موفق به کسب مدال طلای تیراندازی با کمان در رشته ریکرو انفرادی زنان شده بود به دلیل محدودیتی که انجمن تیراندازی فدراسیون جانبازان و معلولان برایش گذاشته است، در آستانه حذف از تیم ملی پارالمپیک ایران قرار دارد.
زهرا نعمتی نابغه تیراندازی با کمان بانوان ایران پس از هماهنگی هایی که با فدراسیون جانبازان و معلولان داشت اجازه حضور در مسابقات المپیک را هم گرفت زیرا براساس قوانین المپیک، ورزشکارانی که حتی با معلولیت مواجه هستند هم می توانند در رقابت های المپیک با سایر ورزشکاران رقابت کنند.
زهرا نعمتی نیز با هماهنگی های انجام شده تمرین با تیم المپیک ایران را آغاز کرد تا در صورت کسب سهمیه، هم در المپیک و هم در مسابقات پارالمپیک حضور یابد. اما انجمن تیروکمان فدراسیون جانبازان و معلولان در اقدامی محدود کننده ممکن است مانع از حضور برترین بانوی ورزشکار جهان در تیم ملی پارالمپیک ایران شود.
انجمن تیروکمان معلولان با طرح این موضوع که نعمتی توانایی بدنی حضور در هر دو رقابت  المپیک و پارالمپیک را ندارند برای او شرط گذاشتند که ازمیان دوتیم فقط یک تیم را انتخاب کند و اگر قرار است در غالب تیم ملی المپیک ایران تیراندازی کند اجازه ندارد در تیم پارالمپیک هم باشد.
این در حالیست که مجید کهتری رئیس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولان امروز اسامی ملی پوشان اعزامی به رقابت های جهانی آلمان که انتخابی پارالمپیک 2016 نیز قلمداد می شود، اعلام کرد؛ اما نام زهرانعمتی در میان دعوت شدگان دیده نشد.
در واقع شگفتی ساز پارالمپیک 2012 میلادی لندن باید انتخاب کند که فقط در یکی از تیم ها برای ایران حضوری درخشان داشته باشد آن هم در حالی که هیچ قانونی برای منع تیراندازی او وجود ندارد.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز