تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

رئیس‌جمهور: درباره انتخابات به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام

درباره اصل ۱۱۳ قانون اساسی به شورای نگهبان تذکر دادم، اما این شورا هر بار درباره این اصل تذکر می دهیم تفسیر خودش را دارد و می گوید نمی توانید در این زمینه تذکر دهید.
کد خبر: ۲۳۳۱۶
 

رئیس‌جمهور: درباره انتخابات به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام
رئیس‌جمهور گفت: درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم. 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) هیات دولت با بیان اینکه «درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم» گفت: درباره اصل ۱۱۳ قانون اساسی به شورای نگهبان تذکر دادم، اما این شورا هر بار درباره این اصل تذکر می دهیم تفسیر خودش را دارد و می گوید نمی توانید در این زمینه تذکر دهید.

رییس جمهور ادامه داد: ما هم از رهبری درخواست و تقاضا کردیم تا اگر ایشان صلاح می دانند در این مساله ورود کنند. هر چند آقا کمتر در این زمینه ها وارد می شوند ولی به هر حال مواردی هم بوده است.

وی بیان کرد: انتخابات در کشور ضامن مشروعیت نظام است، اما ما این را فراموش کرده ایم. همه تصمیماتی که صورت می گیرد اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد مشروعیت ندارد. نه تنها مشروعیت قانونی ندارد بلکه مشروعیت دینی هم ندارد.

روحانی گفت: چرا آن ۹۸.۲ درصدی که به نظام جمهوری اسلامی رای دادند هی آب می رود؟ هرچه زمان می گذرد چرا باید این درصد کم بشود؟ هر که می آید می گوییم در اسلامیت و ایمان و تعهدت شک داریم! خدا نکند روزی برسد که مردم فکر کنند به آنها بی اعتنا هستیم و می خواهیم برای آنها تصمیم بگیریم. مردم باید خودشان تصمیم بگیرند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: با حرف زدن و مصاحبه کردن مشارکت بالا اتفاق نمی افتد بلکه مشارکت بالا لوازمی دارد که باید به آن متعهد باشیم.

بر اساس این گزارش، روحانی گفت: انتخابات ریاست جمهوری مسأله بسیار مهمی است و تنها این نیست که ملت فقط به خاطر رییس قوه مجریه نظر بدهد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات بسیار مهم، نماد آزادی و آگاهی مردم است و مردم باید با آزادی و آگاهی کامل پای صندوق آرا بیایند و ملاک تشخیص مردم است.

رییس جمهور ادامه داد: رییس‌جمهور باید مردم ایران را در مذاکرات خارجی نمایندگی کند. اگر خدایی ناکرده در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد و برای مردم مسایل روشنی نباشد آن وقت مصلحت ملی و امنیت و حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز