تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

بایدن از نهادهای اطلاعاتی خواست منشا کرونا را ظرف سه ماه برسی کنند

کد خبر: ۲۳۳۹۰
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه سه ماه به سازمان های اطلاعاتی این کشور مهلت داد تا در مورد منشاء شیوع ویروس کرونا بیشتر تحقیق کنند.

به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری ایالات متحده از نهادهای اطلاعاتی کشورش خواسته است که نتیجه بررسی های خود را ۹۰ روز دیگر به وی گزارش کنند. جو بایدن سازمان های اطلاعاتی کشورش را به «تلاش مضاعف برای جمع آوری و تحلیل داده هایی» فراخوانده است که به گفته وی زمینه «جمع بندی قطعی» را فراهم می کنند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا سازمان های اطلاعاتی این کشور هم اکنون بین دو فرضیه مطرح برای منشاء کرونا یعنی شیوع آن بین انسان ها به دنبال انتقال از منبعی حیوانی در چین و یا شیوع آن از داخل آزمایشگاهی در این کشور مردد هستند.

شیوع ویروس کرونا که طی ۱۷ ماه گذشته منجر به همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان شده تاکنون جان بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را گرفته است. این در حالی است که کارشناسان بر این باور هستند که آمار واقعی قربانیان این همه گیری به مراتب بیشتر از این رقم است.

جو بایدن از چین خواسته است تا با تحقیقات بین المللی در مورد منشاء ویروس کرونا همکاری کند. در مقابل پکن روز چهارشنبه به طرح مجدد فرضیه شیوع ویروس کرونا از داخل آزمایشگاهی در این کشور به تندی واکنش داد. سخنگوی وزارت خارجه چین واشنگتن را متهم کرد که با طرح این فرضیه در حال «پخش تئوری توطئه و اطلاعات جعلی» است.

این در حالی است که فرضیه شیوع ویروس کرونا از داخل آزمایشگاهی در چین طی هفته های اخیر بیش از پیش در آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا شرکت فیسبوک دیگر مطالبی را که در آنها از کرونا به عنوان ویروس «ساخت انسان» یاد شده است حذف نمی کند.
از سوی دیگر روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشته بود که سه نفر از کارکنان انستیتوی ویروس شناسی شهر ووهان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ به دلیل آنچه «ابتلا به بیماری فصلی» خوانده شد بستری شده بودند.

یک ماه پس از آن شیوع ویروسی «مرموز» در شهر ووهان که بعدها به عنوان نوع جدیدی از ویروس کرونا (Sars-Cov-2) شناسایی شد خبرساز شد.

دانشمندان بر لزوم شناسایی منشاء دقیق شیوع ویروس کرونا در میان انسان ها برای جلوگیری از تکرار حادثه ای مشابه در آینده تاکید می کنند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز