تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

ماجرای ادعای مرد چینی در مورد "ارتباط با دختران ایرانی" چه بود؟

این مرد در مجموع ۵۰ فیلم از رابطه خود با دختران بعضاَ زیر ۱۸ سال در فضای مجازی منتشر کرده است.
کد خبر: ۲۳۴۸۰
پلیس ایران از تشکیل پرونده برای یک مرد چینی خبر داد که به انتشار نامتعارف فیلم ارتباط با دختران ایرانی اقدام می‌کرده است. این مرد در مجموع ۵۰ فیلم از رابطه خود با دختران بعضاَ زیر ۱۸ سال در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، سرهنگ‌ سیداحمد خسروی، رئیس مرکزاطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی روز جمعه ۷ خرداد (۲۸ مه) از تشکیل پرونده برای "یکی از اتباع خارجی" خبر داد که در فضای سایبری ۵۰ فیلم از ارتباط با دختران ایرانی منتشر کرده است.

خسروی‌ گفت: «تصاویری در فضای سایبری منتشر شده‌ است مبنی بر این که یکی از اتباع بیگانه مدعی شده با کاربران ایرانی ارتباط نامتعارف دارد.»

این مقام ایرانی در ادامه توضیح داد دو پلیس تخصصی برای روشن کردن ابعاد ماجرای این پرونده پیگیری را آغاز کردند.

ماجرا چه بود؟ 
رسانه‌های داخل کشور ماجرای این مرد چینی و یا جوان چینی را به شیوه خود گزارش دادند. 

سایت رکنا ماجرا را این گونه تعریف کرده است: «اخیرا یک پسر چینی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از روابط خود با دختران نوجوان ایرانی در شبکه یوتیوب کرده است. انتشار نزدیک به ۵۰ فیلم از فضای شخصی زندگی این دختران، بدون اجازه آنان که اکثرا کمتر از ۱۸ سال سن دارند. پلیس پاوا (پلیس کنترل اتباع خارجی) تحقیقات برروی این پرونده را آغاز کرده است.»

طبق اطلاعات پلیس مرد چینی ساکن ایران است. فیلم‌های او پس از انتشار یکی پس از دیگری در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگزاری شده‌اند. در این فیلم‌ها این مرد چینی در مورد رابطه‌اش با دختران نوجوان، دعوت شدن به شام و نظراتی که دختران ایرانی راجع به شخصیت او داده بودند توضیح داده است.

اعتراض دختران به انتشار کلیپ‌های خصوصی
برخی از دخترانی که در فیلم‌ها دیده می‌شوند از این جوان چینی درخواست کردند که کلیپ‌ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد و حتی عده‌ای اعتراض کرده و گفته بودند که قرار نبود این کلیپ‌ها منتشر شود.

مرد چینی بعد از اعتراضات دختران و آغاز تحقیقات پلیس اقدام به حذف کلیپ‌ها از حساب خود کرده است.

گفته می‌شود که فیلم‌ها حاوی صحنه‌های مستهجن نیست اما بدون اجازه این دختران انتشار یافته است.

ماجرای در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب گسترده‌ای داشته و انگشت اتهام عمدتا متوجه جوان چینی است

جوان چینی به پلیس ایران گفته است که انگیزه‌اش نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده و تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب در همه جای جهان امری طبیعی بوده است.

این جوان چینی  گفته است که قصد توهین به‌ کسی را نداشته و با حذف کلیپ‌ها در یک کلیپ تازه شده عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز