تهران ۶.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۶.۹۹°
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

حواشی انتخابات ۱۴۰۰؛ محسن رضایی به دنبال رای زنان و قومیت‌ها، ابراهیم رئیسی در کهف الشهدا

قاضی زاده هاشمی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی به هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد حمله کرد.
کد خبر: ۲۳۵۰۸
نامزد‌های بازمانده از انتخابات ۱۴۰۰ در حالی به دیدار اقوام رفته و یا به دل کوه زدند که رقابت در میان نامزد‌های باقی مانده در حد چند نیش و کنایه توییتری باقی مانده است.

رویداد۲۴  با آغاز فرایند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اگرچه عرصه انتخابات به دلیل نبود فضای رقابتی کم فروغ است اما اخبار و حواشی پیرامون نامزدهای تایید صلاحیت شده و داوطلبان ردصلاحیت شده در فضای مجازی در جریان است. مهرعلیزاده همچنان به دنبال حمایت اصلاح‌طلبان است، محسن رضایی روی رای قومیت‌ها و زنان حساب باز کرده و ابراهیم رئیسی به دنبال جلب نظر اهل تسنن است.

در این گزارش آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ را می‌خوانید:

مهرعلیزاده به دنبال دولت سوم اصلاحات

ستاد کاندیدای محسن مهرعلیزاده اعلام کرد که «علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید و دولت سوم اصلاحات را تشکیل داد.» به نظر می‌رسد این سخنان در واکنش به جریان اصلاحات و کسانی باشد که مهرعلیزاده را یک اصلاح طلب نمی‌دانند و تصمیمی برای حمایت از او ندارند. او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در ۲ یا ۳ ماه اول امیداوریم رشد تورم را متوقف کرده و تا پایان سال ۱۰ تا ۱۵ درصد از تورم فعلی را که ۴۶ درصد است کاهش دهیم.

مهرعلیزاده در توییتر نیز حضور فعالی دارد و هرازگاهی انتقادات و کنایه‌هایی را روانه دیگر نامزدها می‌کند. مهرعلیزاده با اشاره به بازدید ابراهیم رئیسی از بیمارستان میلاد در توییتی کنایه آمیز خطاب به وی نوشت: «نتیجه لشگرکشی جناب قالیباف به بیمارستان را که دیدید،دیگر شما مشتی رای را به قیمت جان چند انسان تمام نکنید! عیادت بیمار، تجمع در فضای بسته، نمایش چهره بیمار و مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌ها ممنوع است! با این نمایش‌ها ‎کادر درمان را فرسوده نکنید، اصلاح تعرفه و هزینه درمان پیشکش!»

کنایه قاضی زاده هاشمی به خاتمی، هاشمی و احمدی نژاد

قاضی زاده هاشمی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اظهاراتی به هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد حمله کرد. او در سخنانی اعلام کرد: برخی دولت‌های رفاقتی تشکیل داده‌اند. حلقه نیاوران، علم و صنعت و جماران نمونه‌ای از دولت‌های رفاقتی و دورهمی است. دولت‌های اشرافی مردم را تمسخر می‌کنند. برخی در داخل ماشین به چهره مردم نگاه می‌کنند و ملت را تمسخر می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی در شعاری عجیب، اعلام کرده در صورت رئیس جمهور شدن به زوج‌های جوان ۵۰۰ میلیون تومان وام ازدواج خواهد داد.

حمله زاکانی به محسن رضایی و مذاکره با آمریکا

علیرضا زاکانی با اشاره به وعده‌ ارائه یارانه ۴۵۰هزارتومانی به یکی از کاندیداها گفت: دوران شعار دادن مثل آقای کروبی تمام شده است! چند روز قبل محسن رضایی وعده داده بود به ۴۵ میلیون ایرانی، ۴۵۰ هزارتومان یارانه می‌دهد.

علیرضا زاکانی همچنین در توییتر خود کنایه‌ای هم به عبدالناصر همتی زد و گفت:‏ جناب آقای عبدالناصر همتی! فرمودید می‌خواهید صدای بخش اعظم خاموش و معترض به وضع اقتصادی موجود باشید و برای حل سریع مشکلات معیشتی مردم برنامه دارید! جنابعالی را از هم اکنون به ریاست بانک مرکزی دولت منصوب می‌نمایم! ماموریت نخست: افزایش ارزش پول ملی

البته امروز زاکانی با حضور در خبرگزاری مهر نشست خبری خود را برگزار کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: سر مبادله جاسوس آمریکایی، جیسون رضائیان به جای ۴۰۰ میلیون دلار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گرفتیم. هیچ گاه مخالف مذاکره نبوده ایم، ولی با تصمیم ۲۰ دقیقه‌ای برجام به شکل غیر کارشناسی مخالفیم. ابزار آمریکا برای لغو تحریم‌ها کنگره بود، ولی در کشور ما مجلس ۲۰ دقیقه‌ای به منافع ملی توجه نکرد و خواست غربی‌ها را اجرا کرد. در سیاست خارجی دیپلماسی فعال و هوشمند مد نظر ماست و به دنبال انفعال نیستیم.

زاکانی در این نشست خبری به شایعات مطرح شده درباره اینکه یک همسر در تهران و یک همسر در قم دارد نیز پاسخ داد و گفت: حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؟ شرم نمی کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی گذارم هر چه خوردند بردند از گلویشان بیرون می کشم.

محسن رضایی به دنبال رای زنان و قومیت‌ها

محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات در هیئت دولت وی حداقل ۲ نفر از بانوان حضور خواهند داشت. محسن رضایی اعلام کرد که خانه‌داری را یک شغل محسوب کرده و به آن حقوق خواهیم داد. وی گفته در کسب و کار‌ها به بانوان امکانات می‌دهیم تا بتوانند تولید و درآمد داشته باشند.

محسن رضایی که به دنبال رای قومیت‌ها در انتخابات است همچنین شب گذشته گفت که در صورت موفقیت در انتخابات اهانت به اقوام ایرانی را به عنوان یک جرم تلقی می‌کنم و لایحه آن را به مجلس خواهم فرستاد. وی همچنین وعده داد که زبان مادری اقوام ایرانی را در مدارس جاری و ساری خواهم ساخت.

اعتماد ملی و مساله مهرعلیزاده

در حالی که از روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی از حمایت حزب اعتماد ملی از محسن مهرعلیزاده در جریان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی منتشر می‌شد، دبیر کل این حزب امروز به این شایعات پاسخ داد. الیاس حضرتی، دبیر کل حزب اعتماد ملی اعلام کرد که این پشت سر هیچ کسی نرفته و نامزدی در انتخابات ندارد.

ابراهیم رئیسی، به دنبال جلب نظر اهل تسنن

ابراهیم رئیسی روز گذشته به کهف الشهدای تهران رفت. خبرنگار صدا و سیما در ابتدای مصاحبه با رئیسی در محل مقابل کهف الشهدا رفته بود سوالی پرسید که در فضای مجازی جنجالی شد. وی از ابراهیم رئیسی این پرسش را مطرح کرد: «شما که اکنون انشالله در طلیعه تشکیل دولت مردمی هستید، در این زمان شما به کهف الشهدا آمده‌اید، نشانه چیست؟» کاربران در فضای مجازی می‌گویند صدا و سیما با این پرسش به استقبال ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی رفته است.

رئیسی پس از آن عصر دیروز به بیمارستان میلاد رفت که این دیدار که با جمعیت قابل توجهی از همراهان ابراهیم رئیسی انجام شد باانتقادات زیادی مواجه شد.

ابراهیم رئیسی همچنین در سخنانی خود در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت: جوان‌های عزیز اگر به هر دلیلی از وضعیت فعلی و مشکلات ناامید هستند، نباید انتقام دولت فعلی را از دولت آینده گرفت؛ حضور و مشارکت عمومی بویژه جوان‌ها در انتخابات، آینده بسیار روشنی را رقم خواهد زد.

روز گذشته خبری مبنی بر دیدار نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی با مولوی عبدالحمید در مسجد مکی در زاهدان منتشر شد.

این در حالیست که مولوی عبدالحمید طی روزهای گذشته در جلسه شورای جریان مکی در زاهدان عنوان کرده بود که «رای صلواتی نداریم که به هر کسی بدهیم» این در حالیست که جریان مکی یکی از پیش شرط های رای دادن به نامزدها را این عنوان کرده که هر کس رای خواست باید به مسجد خدمت مولوی عبدالحمید بیاید. این خبر به تایید دفتر مولوی عبدالحمید نرسیده است.
همتی، از انتخاب شعار تا احتمال برکناری

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شعار انتخاباتی خود را انتخاب و اعلام کرد. وی گفت که شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است. همزمان اخبار تایید نشده‌ای از حضور طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم حسن روحانی به عنوان مشاور در کنار عبدالناصر همتی حکایت دارد.

همچنین شایعه برکناری همتی از سوی روحانی نیز شنیده می‌شود. رسانه‌های مخالف دولت به صورت گسترده از شایعه اختلاف رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی و حتی احتمال برکناری عبدالناصر همتی در آستانه انتخابات خبر داده و می‌گویند: روحانی به دلیل مقاومت رییس کل در برابر کاهش تصنعی نرخ ارز و تصمیم خودسرانه او برای ماندن در انتخابات بدنبال عزل همتی است. حتی از اکبر کمیجانی قائم مقام او به عنوان رئیس کل آینده نام می برند.

مسعود پزشکیان: از کسی حمایت نمی‌کنم

مسعود پزشکیان کاندیدای اصلاح طلب رد صلاحیت شده نیز با توجه به رد صلاحیت فله‌ای کاندیداها، گفت: قصد حمایت از هیچ کدام از کاندیدا‌ها را ندارم.

وی در این باره با انتشار توییتی نوشت: در پاسخ به برخی از دوستان و همراهان عزیز به اطلاع می‌رسانم که اینجانب در انتخابات پیش رو قصد حمایت از هیچ کدام از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارم و به امید خدا مواضع خود را در نطقی که روز دوشنبه در مجلس خواهم داشت بیان خواهم کرد.

جهانگیری به دیدار مادرش رفت، علی لاریجانی به کوه زد

اسحاق جهانگیری که از نامزدهای ردصلاحیت شده شورای نگهبان به شمار می رود،  روز گذشته به دیدار مادرش رفت و نوشت که پس از مدتها فرصت دیدار با مادرش فراهم شده بود. خانه‌ای که در این تصویر نشان داده شده بود سبب انتقاد برخی کاربران فضای مجازی شد و منتقدان از خانه لاکچری و تجهیزات آن نوشتند. جهانگیری پیشتر گفته بود که شب اعلام نتایج انتخابات در خانه شان جشن و سرور بوده.

همچنین علی لاریجانی، دیگر نامزد ردصلاحیت شده شورای نگهبان روز گذشته جمعه به کوه رفت . تصاویر و فیلم‌هایی از کوه نوردی وی منتشر شد که لاریجانی از زیبایی و استقامت دماوند می‌گوید. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انتخابات رئیسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز