تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

دستگیری باند راهزنان در زنجان

کد خبر: ۲۳۵۹۰
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: باند راهزنان که با ترفندهای مختلف اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار رحیم جهانبخش در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دشمن در 42 سال گذشته همواره به دنبال ضربه زدن به کشور بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر از اهداف مهم و استراتژیک اقتصادی و نظامی بود که با فتح آن، معادلات دشمن به هم ریخت، گفت: سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است.

وی افزود: فتح خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن بود که قدرت واقعی جمهوری ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین کارهای پلیس آماده شدن برای انتخابات است، گفت: از همان ابتدا پلیس درگیر انتخابات بوده است چرا که نیروی انتظامی یکی از مراجع چهارگانه در استعلام افراد است.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های پلیس از ۶ ماه قبل آغاز شده است، گفت: در حال حاضر نیز تبلیغات در فضای مجازی، نظارت بر جلوگیری از انتشار شایعات، حفاظت از شعب اخذ رأی، تأمین امنیت بسترهای انتخاباتی از جمله اقداماتی است که در حوزه انتخابات انجام می‌شود.

سردار جهانبخش از فعالیت ۶ هزار نیروی پلیس در بحث انتخابات خبر داد و گفت: همزمان بیش از دو برابر این ظرفیت از نیروهای پلیس و سایر نیروهای امنیتی آماده‌باش برای جلوگیری از ایجاد اختلال هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس توانمندی تامین انتخابات را حتی با پنج  برابر شدن شعبات انتخاباتی موجود را دارد، تصریح کرد: پلیس علاوه بر تأمین امنیت در ارتقای مشارکت نیز نقش دارد و فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ملی هر کشوری در حمایت توده‌های ملی آن خلاصه می‌شود، بیان کرد: امیدواریم در این دوره هم شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

استراتژی اصلی دشمن تضعیف نظام است

سردار جهانبخش با بیان اینکه امروز استراتژی اصلی دشمنان ایران و تضعیف نظام است، گفت: این امر در راستای تجزیه کشور دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به رضایت‌مندی مردم از اقدامات پلیس بیان کرد: ۷۴ درصد پاسخ دهندگان بین ۱۸ تا ۲۸ سال از اقدامات پلیس ابراز رضایت داشتند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۴۴ پرونده که عمده آن مالی و کلاهبرداری بوده است، تشکیل شده‌است، گفت: ۱۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری و سرقت در فضای مجازی داشته‌ایم که این رقم ۳ برابر فضای واقعی است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در فضای مجازی دستگیری‌ها 57 درصد افزایش داشته است، گفت: ترویج خشونت از جمله موضوعاتی است که در فضای مجازی افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از دیگر موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، تحریف است، گفت: باید به اخبار فیک در فضای معماری دقت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فضای واقعی نیز اخلال در تامین مایحتاج مردم توسط اخلالگران دنبال می‌شود، بیان کرد: ما با مایحتاج مردم شوخی نداریم.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه مجموع کشفیات استان بیش از یک تن و ۶۰۶ کیلوگرم در سطح استان بوده است، گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۳۷ معتاد جمع‌آوری شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در اعمال محدودیت‌ها زنجان رتبه اول کشوری را دارد، بیان کرد: چون زنجان استان مواصلاتی است به خاطر همین تعداد جرایم استان ما زیاد است.

اعمال بیش از 30 هزار جریمه مواصلاتی بین استانی

وی با بیان اینکه امسال بیش از 30 هزار جریمه مواصلاتی بین استانی اعمال شده است، گفت: در اعمال محدودیت با کسی تعارف نداریم.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه در بحث قاچاق نیز بیش از ۳۲ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق را داشتیم، بیان کرد: این میزان ۱۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه سرقت نیز ۱۸۰ درصد افزایش را داریم، بیان کرد: دستگیری‌های متعددی در این حوزه داشته‌ایم.

وی در ارتباط با اتفاقات سال ۹۸ نیز گفت: در این اتفاقات مجروح و کشته و مصدوم در اعتراضات ۹۸ نداشتیم، البته دستگیری داشتیم.

سردار جهانبخش همچنین در ارتباط با بحث درگیری و نزاع نیز گفت: در بحث چاقو و قمه‌کشی افزایش داریم ولی تجاوز به عنف کاهش داشته و فرار از خانه آمار استان صفر است.

وی درباره فعالیت راهزنان نیز گفت: سال قبل خودروهایی که اتباع بیگانه را قاچاق می‌کردند، در مسیر اتوبان علامت می‌دادند و با یک ترفندی با قمه و قداره به سراغ آنها می‌رفتند که در این باره ۱۱ نفر دستگیر شدند و همه آنها در زندان هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ارتباط با تأمین امنیت نامزدهای انتخاباتی و اطرافیان آنها از سوی نیروی انتظامی گفت: در صورتی که مجوز از سوی نیروی انتظامی اخذ شود، نیروی انتظامی موظف به تأمین امنیت وی خواهد بود، در غیر این صورت از سخنرانی و فعالیتش جلوگیری می‌شود.

سردار جهانبخش همچنین در ارتباط با جرایم کرونایی خودروها در داخل شهر نیز گفت: قاعدتا زمانی که رنگ شهر و استان قرمز است، جرایم بیشتر شده و محدودیت‌ها با سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌شود.

کارگران شیفتی جریمه نمی‌شوند

وی با اشاره به اینکه کارگران شیفتی شرکت‌های فعال استان حتی در زمان محدودیت کرونایی هم جریمه نمی‌شوند، بیان کرد: حتی در صورت جریمه شدن قابل پاک شدن است.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین در ارتباط با جریمه شدن و نشدن دو خودرو در یک موقعیت و زمان یکسان در محدودیت کرونایی نیز گفت: شانس در این زمینه دخیل است و گاها در زمان عبور دوربین آن خودرویی که در معرض دید دوربین بوده را جریمه کرده است و دیگری را جریمه نکرده است که این امر محتمل است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زنجان راهزنان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز