تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

۶۰ درصد سود مالی شرکت نستله از فروش مواد مضر برای سلامتی است

کد خبر: ۲۳۷۰۲
در نتیجه یک بازرسی داخلی که اوایل سال جاری میلادی در شرکت نستله انجام شد و روزنامه فاینشال تایمز گزارش آن را فاش کرده است، بیش از ۶۰ درصد سود مالی این شرکت مربوط به فروش محصولاتی است که حداقل شاخص‌های استاندارد بر اساس «تعاریف شناخته شده بهداشتی» را ندارند.

به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز،در نامه‌ داخلی شرکت نستله در پیوند با همین گزارش آمده است: «برخی از تولیدات و مجموعه محصولات ما هر چقدر هم که بخواهیم ترمیم‌شان کنیم، هرگز به شاخص "سالم" نخواهند رسید.»

شرکت سوئیسی نستله بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی در جهان است و دفتر مرکزی آن در شهر «وُوه» سوئیس قرار دارد.

در این گزارش بازرسی گفته شده است که از میان تولیدات نستله، در مجموع ۷۰ درصد از اقلام سبدهای غذایی و آشامیدنی، ۹۶ درصد نوشیدنی‌ها و ۹۹ درصد شرینی‌جات و بستنی‌ها پایین‌تر از آستانه استاندارد «سالم» بوده‌اند.

شاخصی که در گزارش نستله به آن استناد شده، یک شاخص استرالیایی است که از سال ۲۰۱۴ برای تعیین میزان سلامت مواد غذایی در جهان به کار می‌رود. بر اساس این شاخص جهانی، به محصولات غذایی تولید شده از نظر میزان سلامتی برای بدن انسان از صفر تا ۵ ستاره داده شده و محصولات زیر ۳.۵ ستاره «سالم» محسوب نمی‌شوند. از میان محصولات نستله نیز تنها ۳۵ درصد بالای ۳و۵ ستاره کسب کرده‌اند.

با این حال کیفیت برخی دیگر از محصولات نستله در این بررسی پذیرفتنی بوده و بهترین موارد آن مربوط به انواع آب معدنی و شیر است که به ترتیب ۸۵ و ۶۰ درصد از درآمد این شرکت از محصولات با کیفیت بالای ۳.۵ ستاره را تشکیل می‌دهند.

بررسی انجام شده در نستله شامل تمام محصولات به جز شیر خشک، غذای حیوانات خانگی، قهوه، مواد بهداشتی و دارویی و غذاهایی که برای افراد با شرایط ویژه پزشکی تولید می‌شود، بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز