تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

زالی: واکسن‌های ایرانی از بالاترین میزان اثربخشی برخوردارند

کد خبر: ۲۳۷۳۹
فرمانده‌ ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از بالاترین میزان کیفی و اثربخشی واکسن‌های تولید داخل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به وضعیت بستری شدگان با تشخیص ابتلاء به ویروس کووید ۱۹، گفت: در حال حاضر آمار بستری شدگان در تهران به حدود ۴ هزار و ۲۴۰ بیمار رسیده که از این تعداد ۱۶۰۰ نفر بیمار در بخش مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعتی که گذشت ۵۷۰ مورد جدید ابتلاء قطعی به کرونا به ثبت رسیده که از این تعداد برای اولین بار عدد بستری شدگان به پایین‌تر از ۱۰۰ رسیده است.

زالی از کاهش میزان موارد مرگ و میر بر اثر ابتلاء به کرونا در تهران‌خبر داد و گفت: اولین شاخص افزایش و گسترش بار بیماری، میزان‌مراجعان سرپایی با علامت‌های مشکوک و یا قطعی ابتلاء به کرونا است، بنابراین اگر چنانچه در ۴۸ ساعت آینده بار مراجعان سرپایی روند صعودی داشته باشد، زنگ خطر کرونایی تلقی می‌شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعمال قوانینی سفت و سخت برای پیشگیری از ترددهای بین استانی را در تعطیلات پیش رو خواستار شد و تاکید کرد: افزایش تردد در این بازه زمانی می‌تواند الگوی بیماری را با نوساناتی روبه‌رو کند و موجب چرخش سویه های جدید ویروس شود.

زالی در ادامه روند واکسیناسیون سالمندان را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: این روند در مراکز تجمیعی و غیر تجمیعی دانشگاهی با بالاترین سرعت در حال اجراست.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل ازدحام در مراکز تلقیح واکسن کرونا خصوصاً در روزهای آغازین هفته را مراجعه پیش از اطلاع رسانی رسمی به این مراکز ذکر کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از اجرای فاز دوم واکسیناسیون سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گروه‌های سنی زیر ۷۰ سال جمعیت کثیرتری را به خود اختصاص می‌دهند پیشنهاد می‌شود در فاز بعدی واکسیناسیون بر علیه کرونا تدابیر ویژه‌تری برای پیشگیری از ازدحام لحاظ شود.

زالی با تاکید بر اینکه توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در دستور کار است، نسبت به موارد شناسایی موارد جدید تست‌های تشخیصی کووید ۱۹ هشدار داد و گفت: افزایش موارد ابتلاء به مفهوم گردش ویروس در شهر است بنابراین در روزهای آتی روند واکسیناسیون شتاب بیشتری خواهد گرفت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط ویژه کلان شهر تهران و احتمال شکل‌گیری سویه های مختلف کرونا، پرهیز از ترددهای غیرضروری و توجه بیش از پیش رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه را خواستار شد.

زالی انتشار اخبار غیرعلمی و جعلی توسط برخی رسانه و افراد سود جو در فضای مجازی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اخبار غیر علمی و مبهم جز ایجاد ترس و اضطراب آورده دیگری ندارد و در صورت انتشار گسترده‌تر می‌تواند روند واکسیناسیون را با اختلال مواجه کند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برد تا برنامه‌های واکسیناسیون عیله کرونا در بالاترین سطح کیفی و اثر بخشی در کشور اجرا شود.

زالی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها، طراحی، دانش فنی تکنیکال و فرمولاسیون واکسن‌های داخلی کرونا از بسیاری از نمونه‌های خارجی با کیفیت تر است خاطرنشان کرد: به زودی در تولید و عرضه واکسن‌های تولید داخل به خودکفایی خواهیم رسید. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : واکسن کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز