تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

همتی: ماهانه حداقل یک میلیون برای سه دهک پایین در نظر خواهم گرفت

ترسی از رد صلاحیت ندارم.
کد خبر: ۲۳۷۴۲
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ رییس جمهور در چارچوب قانون وظایفی دارد و می تواند در این چارچوب انتظارات، دغدغه ها و ‌خواسته های مردم را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از نخبگان با اشاره به اهمیت انتخابات و تعیین کننده بودن روزهای آینده اظهار داشت: انتخابات آینده یکی از انتخابات مهم کشور است و سرنوشت کشور برای 4 سال تعیین می شود. این انتخابات   نقش مهمی در زندگی سیاسی،  اجتماعی و اقتصادی  کشور دارد.

وی مهمترین انگیزه خود را شرایط اقتصادی، وضعیت معیشتی و شاخصه های کلان اقتصادی دانست و یادآور شد:  من حرکت خود را صدای سوم نامیدم تا در چهل سال دوم انقلاب بتوانیم صدای افراد خاموش جامعه باشیم.

همتی تاکید کرد: امیدواریم با مشارکت مردم حماسه ای برپا کنیم تا برای 4 سال خود، کشور و مسایل اقتصادی تصمیمات مهم، تاثیرگذار و خوبی بگیریم. دولتها وظیفه شان تامین رفاه است و باید با تدابیر و تصمیمات  خود رفاه را در همه ابعاد برای مردم تامین کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از فعالین حاضر برای تضمین شعارها و امنیت سیاسی فعالان اصلاح طلب گفت: رییس جمهور در چارچوب قانون وظایفی دارد و می تواند در  این چارچوب انتظارات، دغدغه ها و  ‌خواسته های  مردم را پیش ببرد.

همتی با  اشاره به اینکه قبل از ورود من به عرصه انتخابات برخی می گفتند وارد عرصه سختی  می شود و این مسئله از قبل تعیین شده است، تصریح کرد: معتقدم این نظر درستی نیست چرا باید  اجازه بدهیم سرنوشت کشور برای ما تعیین شود.

وی ادامه داد: معتقدم بینش اقتصادی در مسئولین نیست و باید این را تغییر دهیم. در همه مسئولیت ها دنبال اصلاح وضع موجود بودم. قول می دهم با تعامل این را روند را در پیش بگیریم. به جایی  رسیدیم که همه( مسئولین) می خواهیم در رسانه با هم صحبت کنیم. من قدرت تعامل و چانه زنی را دارم و توان دفاع از حقوق مردم را خواهم داشت. همیشه رک و شفاف بودم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری  با اشاره به اینکه برخی می گویند حمایت از همتی تیغ دولبه است، گفت:‌ ما بیاییم از این زاویه ببینیم که می خواهیم با حضور و رای دادن خود نظرمان را دخالت دهیم و حق داریم. زنان به عنوان نیمی از جامعه باید باشند و  نظر دهند. نمی توانم ببینیم یک‌جمعیت عظیمی از مردم ما( زنان) اینگونه مورد بی توجهی باشند.

همتی تاکید کرد: اگر ما جامعه را به سمتی ببریم که زنان بر سرنوشت خود حاکم شوند بسیار بهتر از این است که بگویم تفکر دور ماندن زنان از جامعه تقویت شود.

وی افزود: افراد با اعلام اعداد و ارقام با فهم مردم بازی می کنند. من در برنامه هایم گفته‌ام در نظر دارم حداقل یک میلیون ماهانه برای سه دهک پایین در نظر بگیرم از این رو بنده به عنوان رئیس‌جمهور بنا دارم طبق واقعیت ها با مردم برخورد کنم از این رو دادن اعداد و ارقام به مردم دور از واقعیت است.

کاندیداهای سیزدهین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من قدرتم را از بی قدرت‌ها می‌گیرم وگرنه گرفتن قدرت از قدرت انتصاب است تصریح کرد: من برای تغییر حکمرانی در کشور آماده ام و معتقدم با عدم رای ندادن در کشور مشکلی حل نمی‌شود.

همتی درباره اینکه شاید به خاطر برخی از حرفها رد صلاحیت شوم خاطرنشان کرد: صلاحیت را دیگران برای من تایید نمی‌کنند و همه من را می‌شناسند و نظرات من را می‌دانند و ترسی از رد صلاحیت ندارم و به همه دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب گفتم شایستگی و لیاقت ملاک دولت ماست.

وی با بیان اینکه اقلیت‌ها و قومیت‌ها را در دولت خود به کار خواهم گرفت تاکید کرد: ما باید رفتارمان را درست کنیم و با همه قومیت‌ها تعامل داشته باشیم.

کاندیداهای سیزدهین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ماباید به جامعه امید بدهیم چرا که اگر  مردم ناامید سود معلوم نیست که کشور به کدام سمت می‌رود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : همتی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز