تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

مرگ دو کودک به دلیل مصرف سوسیس و کالباس آلوده

کد خبر: ۲۳۷۷۶
حمل و نقل و نگهداری در شرایط نامناسب باعث می‌شود فراورده‌های گوشتی خیلی سریع فاسد شوند 

دو خواهر و برادر خردسال در استان گیلان به دلیل مصرف سوسیس و کالباس آلوده جان خود را از دست دادند.

به گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، این خواهر و برادر خردسال اهل روستای فشتکه (شهرستان خمام) در استان گیلان بودند که به دلیل مصرف سوسیس و کالباس آلوده فوت شدند. وضعیت مادر آن‌ها نیز که به همین دلیل در بیمارستان بستری شده بودف رو به بهبود گزارش شده است. 

به گزارش رکنا به نقل از رئیس مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت یکی از این کودکان پیش از رسیدن به مرکز درمانی فوت کرده بود و دومی نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

دکتر سعید سادات منصوری مرگ کودکان خانواده خمامی را این‌گونه تشریح کرده که در تاریخ نهم خردادماه یک پسربچه سه‌ساله بدون علائم حیاتی به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد، ولی با وجود تلاش تیم پزشکی، بازگشت علائم حیاتی در او میسر نشد.

به گفته او کودک دیگر خانواده که دختری هفت‌ساله بود نیز با علائم شبیه به مسمومیت غذایی در بیمارستان بستری شده بود که او نیز با وجود تلاش کادر درمان جان خود را از دست داد.

با توجه به اینکه مادر کودکان نیز علائم مشابهی داشته، با توجه به شرح حال اخذ شده از پدر دو کودک، تحقیقات درباره احتمال مسمومیت غذایی آغاز شد. مهدی قربانی نمین، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از تشکیل پرونده پزشکی قانونی برای اجساد دو کودک خردسال خبر داده و گفته نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد، اما خبرگزاری رکنا از مرگ این دو کودک به دلیل مصرف سوسیس و کالباس آلوده خبر داده است.

مرگ خاموش در ایران قربانی بیشتری گرفت 
سوسیس و کالباس از جمله فراورده‌های گوشتی مورد علاقه کودکان هستند و این در حالی است که احتمال فاسد شدن آن‌ها به دلیل درست شدن از گوشت‌های آلوده استفاده از مواد نگه‌دارنده و نگهداری نامناسب بسیار زیاد است.

تولید سوسیس و کالباس از گوشت‌های آلوده و تاریخ‌مصرف گذشته یا کشف محموله‌ها و انبارهای سوسیس و کالباس آلوده مسئله‌ای است که هرازچندگاهی در اخبار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ پاییز سال گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از تعداد زیادی سگ سلاخی شده برای تولید سوسیس و کالباس در مشهد منتشر شد که اگرچه مسئولان خراسان رضوی آن را تکذیب کردند اما استفاده از گوشت‌های آلوده و تاریخ‌مصرف گذشته پیشتر نیز سابقه داشته است. اوایل اردیبهشت‌ماه همین امسال بود که رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لرستان از کشف دو تن سوسیس و کالباس فاسد در بروجرد خبر داد.

حمل و نقل و نگهداری در شرایط نامناسب باعث می‌شود فراورده‌های گوشتی خیلی سریع فاسد شوند اما سرعت آلودگی سوسیس و کالباس به دلیل مواد نگه‌دارنده‌ای همچون نمک‌های نیترات بسیار بیشتر از دیگر فراورده‌های گوشتی است. 

غذاهای آماده مثل سوسیس و کالباس علاوه بر اینکه در رژیم غذایی افراد شاغل قرار دارند مورد علاقه کودکان نیز هستند اما بسیاری از خانواده‌ها به دلیل گران بودن این محصولات گوشتی، اقدام به خرید انواع بی‌کیفیت و ارزان‌تر این محصولات می‌کنند که اغلب با ضایعات گوشتی درست شده‌اند. 

در سوسیس و کالباس‌های فاسد شده باکتری‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها همچون «باکتری لیستریا» حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کالباس مسمومیت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز