تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

سردار جلالی: کشور درگیر یک جنگ پیچیده سایبری است/ برخی نمی‌خواهند مردم آگاه شوند

کد خبر: ۲۳۸۰۴
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اعتقاد به گفتمان «ما می‌توانیم» بایسته دولت تحول‌آفرین است، انتخابات قوی را تحریم‌شکن و تهدیدشکن دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، همایش بصیرتی تحلیل فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی در انتخابات از منظر پدافند غیرعامل با حضور جمعی از اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشکده شهید محلاتی قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد.

بر فشار حداکثری و همه جانبه دشمن فائق آمدیم

سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش با گرامی‌داشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و یوم‌الله 15 خردادماه با اشاره به اینکه کشور در چند ساله گذشته درگیر کارزار فشار حداکثری و همه جانبه دشمن بوده است، گفت: این فشار با حداکثر ظرفیت های دشمن و در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، رسانه ای و ... اعمال شده است اما کشور علی رغم برخی هزینه ها که متقبل شده توانسته است دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام کند.

وی با بیان اینکه امروز نیز کشور در آستانه دو انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز است، تاکید کرد: لذا دشمن در تلاش است تا با استفاده از تمام ابزار خود بر این حادثه بزرگ اثرگذاری کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه ما به عنوان پدافند غیرعامل هیچ ورود مصداقی به انتخابات نداریم، ادامه داد: با این حال در یک نگاه کلان و راهبردی انتخابات از منظر پدافند غیرعامل دارای اهمیت فوق العاده است.

انتخابات، مصداق عینی مردم سالاری دینی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اصل انتخابات تاکید بر مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است، توضیح داد: انتخابات مصداق عینی مردم سالاری دینی بر اساس نظرات امامین انقلاب اسلامی و در چهار دهه گذشته موتور محرکه کشور بوده است.

صندوق رای تولیدکننده امنیت ملی و بازدارندگی است

وی با اشاره به اینکه صندوق های رای تولیدکننده امنیت ملی کشور هستند، ادامه داد: مشارکت مردمی مبنای تولید قدرت ملی است و در سطح بین المللی یکی از ارکان اقتدار هر کشور محسوب می شود.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه انتخابات تولید بازدارندگی میکند و ضدجنگ است، ادامه داد: از منظر پدافند غیرعامل بزرگترین عنصر پایداری ملی و تاب آوری حضور فعال و موثر مردم در صحنه است. اساسا انقلاب اسلامی با تاکیه بر اراده مردم پیروز شده است و در چهار دهه گذشته نیز این مردم بوده‌اند که نظام جمهوری اسلامی را در برابر جنگ تحمیلی، توطئه‌های امنیتی، فشارهای سیاسی و اقتصادی حمایت کرده‌اند. به تعبیر دقیق، مردم رکن قدرت ملی ایران اسلامی است.

مشارکت حداکثری موتور محرکه کشور در مسیر پیشرفت  

وی با اشاره به اینکه انتخابات اوج حضور بصیرت مدار مردم در عرصه اقتدار ملی است، گفت: همین عامل باعث شده است تا دشمن تمام توان خود را برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات بسیج کند.

سردار جلالی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری موتور محرکه کشور در مسیر پیشرفت و توسعه است، افزود: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب اگر فردی هم از مسئولان دلخوری دارد برای عزت و اقتدار ایران باید در انتخابات مشارکت داشته باشد.

انتخابات قوی سایه تحریم و تهدید را از کشور حذف می‌کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در میانه یک کارزار جدی جنگ ترکیبی است، ادامه داد: دشمن در عرصه‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی- رسانه ای هرآنچه در چنته داشته رو کرده است و اگر از این فشارها نومید شود فشار ها را برخواهد داشت.به عبارت دقیق تر انتخابات قوی سایه تحریم و تهدید را از کشور حذف می کند.

کاهش مشارکت و تضعیف سرمایه اجتماعی نظام هدف دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه هدف جدی دشمن کاهش نرخ مشارکت مردم در انتخابات و تضعیف سرمایه اجتماعی دولت آینده است، ادامه داد: تخریب وجهه نامزدها و توسعه گسست های اجتماعی و ایجاد زخم های چرکین و کهنه برای کار در آینده سیاسی کشور از جمله اهداف اصلی دشمن به حساب می آید.

قهر با صندوق‌های رای پشت کردن به پیشرفت ایران است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه قهر با صندوق های رای به منزله پشت کردن به پیشرفت ایران اسلامی است، گفت: اگر دلخوری هم از کارآمدی دولتها وجود دارد راه تغییر و تحول در جمهوری اسلامی از طریق انتخابات و آرای مردمی است.

مردم برای تحول در کارآمدی دولت پای صندوق‌ها بیایند

سردار جلالی با اشاره به اینکه متاسفانه بخشی از بدنه اجتماعی کشور از عملکرد برخی مسئولان فعلی ناراضی هستند، افزود: البته نمایش این اعتراض نمی بایست از طریق قهر با صندوق های رای صورت گیرد بلکه مردم امروز این فرصت را دارند که برای چهار سال آینده کشور یک تحول جدی را رقم بزنند.

وی در بخش دیگری از این همایش بصیری به نقش فضای مجازی فرصت ها و تهدیدات آن در شرایط انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: این فضا که واقعا امروز یک فضای واقعی است فرصت های بی شماری را برای کشور ایجاد کرده است.

فضای سایبری مدرن محیط جدید حکمرانی نوین متعالی

سردار جلالی با تاکید بر اینکه فضای سایبری مدرن محیط جدید حکمرانی نوین متعالی است، افزود: اگر ما نظام تولید محتوای غنی اسلامی و انقلابی داشته باشیم دشمنان ما مجبور به فیلتر کردن ما می‌شوند کما اینکه این اقدام نسبت به شبکه‌های خارجی رسانه ملی توسط دشمن انجام شد.

نگاه عاقلانه، توامان دیدن فرصت و تهدید فضای مجازی است

وی ادامه داد: در کنار این فرصت های شگرف فضای مجازی به ویژه در حوزه شبکه های اجتماعی یک سری تهدیدات نیز بر کشور مترتب می‌کند و نگاه عاقلانه، توامان دیدن فرصت و تهدیدات فضای مجازی است.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور مامور هستیم که ابعاد تهدیدزای فناوری ها را رصد و آنها را مهار کنیم، گفت: این معنای نفی فرصت ها نیست بلکه تلاشی هدفمند برای استفاده حداکثری امن، ایمن و سالم از فناوری ها در مسیر پیشرفت کشور است.

برنامه ریزی قرارگاه های عملیات شناختی دشمن برای تغییر در الگوی محاسباتی مردم و مسئولین

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی بر زیر ساخت های اساسی فضای سایبری جهانی اشراف دارند و بر اساس یک تقسیم کار بین المللی در فضای سایبری به دنبال ضربه زدن به منافع ملی کشور هستند، ادامه داد: این یک واقعیت است که شبکه های اجتماعی خارج پایه ساخت دشمن هستند و آنها از این فناوری ها برای داده کاوی و اشراف اطلاعاتی بر محتوا استفاده می کنند و از این ظرفیت در مسیر تخریب فضای سالم افکار عمومی سوء استفاده می کنند.

سردار جلالی یکی از برنامه های این شبکه ها را تغییر در الگوهای محاسباتی مردم و به ویژه مسئولین و نخبگان دانست و گفت: این پروژه با قرارگاه های هدفمند و عملیاتی شناختی دشمن مانند مرکز اعتدال، قرارگاه منافقین و ... انجام می شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن تخریب هدفمند سرمایه اجتماعی نظام با عملیات های روانی - شناختی همچون القای ناکارآمدی، تصویر سازی غلط ، حذف امید اجتماعی و تولید یاس، برچسب زنی منفی، دوقطبی سازی و.... است، ادامه داد: متاسفانه اهمال برخی مسئولان در کشور و تقلیل الگوی جامع حکمرانی بومی فضای سایبری به فیلترینگ سبب شده است تا ما شاهد ایجاد بستر نفوذ دشمن برای تخریب فضای سالم انتخابات باشیم.

کشور ما درگیر یک جنگ پیچیده در فضای سایبری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بنده چندین سال قبل به مسئولان تذکر دادم که کشور در مسیر یک جنگ اقتصادی است اما برخی مسئولین صراحتا به بنده می گفتند شما بدبین هستید و امکان ندارد بانک مرکزی یک کشور را تحریم کنند، گفت: امروز هم هشدار جدی می دهم که کشور ما درگیری یک جنگ پیچیده در فضای سایبری شده است اما برخی به دلیل منافع حزبی و جناحی و رفتار قبیله ای نمی‌خواهند مردم از این واقعیت آگاه شوند و با برچسب زنی و تخریب فضا را غبارآلود می کنند.

8 مدل جنگ سایبری دشمن علیه ایران

سردار جلالی ادامه داد: ما 8 مدل جنگ بر بستر فضای سایبری داریم که دشمن در اغلب آنها نیز تلاش می کند به ما لطمه بزند از جمله جنگ سایبری زیرساختی،  جنگ سایبری  نظامی، جنگ سایبر – الکترونیک، جنگ سایبر- الکترومغناطیس، جنگ سایبری شبکه های اجتماعی، جنگ سایبری پولی، مالی ، ارزی، جنگ سایبری شناختی - ادراکی و جنگ سایبری ترکیبی.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در حوزه های نظامی، کشور توانسته است الگوهای خوبی برای پدافند سایبری ایجاد کند و دستاوردهای خوبی هم کسب شده است، ادامه داد: اما متاسفانه در حوزه هایی که کار وارد بخش های کشوری و دستگاه های اجرایی می شود عقب افتادگی های جدی وجود دارد.

وی در بخشی دیگر از این همایش با اشاره به معیارهای و شاخص انتخاب اصلح از منظر پدافند غیرعامل نیز گفت: ویژگی اساسی و کلی همچون، تدین و تقوا، توان مدیریتی، تنفر از فساد، حفظ عزت ملت، یکی بودن شعار و عمل، اخلاق و احساس مسئولیت، مرزبندی روشن با دشمن، صبر و بصیرت، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای بارها گوشزد شده است.

اعتقاد به گفتمان «ما می‌توانیم» بایسته دولت تحول‌آفرین

سردار جلالی با بیان اینکه در این کارزار شخصیتی در طراز یک رئیس جمهور برازنده ایران است که در درجه نخست انقلابی باشد، تصریح کرد: از سوی دیگر چنین فردی باید به توانمندی داخلی معتقد بوده و آنها را باور داشته باشد. چرا که تنها در این صورت است که منابع انسانی کشور نیز به خودباروی خواهند رسید و گفتمان «ما می‎توانیم» به طور عینی بر جامعه حاکم خواهد شد.ارحج دانستن منافع ملی به منافع فردی نیز ویژگی دیگری است که سردار جلالی معتقد است شرط لازم برای شخصی است که می خواهد ردای ریاست جمهوری را بپوشد.

اعتقاد به حکمرانی فناوری‌محور در چارچوب تعالیم اسلامی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه فرد شایسته رئیس جمهوری ایران اسلامی باید به نظریه مدل جدید حکمرانی فناوری محور و در چارچوب تعالیم عالی اسلامی باور داشته باشد، افزود: چنین باوری، فناوری جدید را با بازتعریف در مکتب اسلامی در قالب حکمرانی نوین ایران اسلامی به جهان عرضه خواهد کرد. البته چنین شخصی باید در عین حالی که عالم به تحولات فناورانه است، از خطر نفوذ با استفاده از فناوری‌های وارداتی که امروز به عنوان یکی از تهدیدات نوین شناخته می‌شود آگاه باشد و برای رصد و پایش آن برنامه داشته باشد تا زمینه نفوذ فراهم نشود.

باور به راهبرد ایران قوی

سردار جلالی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی از مسئولان و مدیران ما، دشمنی استکبار و تلاش آنها برای ضربه زدن به کیان انقلاب اسلامی را باور نکرده‌اند یا به دلایلی چشمان خود را بسته اند، گفت: از همین رو کسی که سکان دولت را برعهده می‌گیرد باید با بصیرت و دشمن شناس بوده و به راهبرد ایران قوی در قالب ملت قوی، دولت قوی و کشور قوی باور داشته باشد. این کار علاوه بر بالا بردن قدرت بازدارندگی، توان چانه زنی و تاثیرگذاری ایران را در تحولات منطقه‌ای و بین المللی بالا خواهد برد و زمینه ساز تقویت و تثبیت اقتدار کشور را فراهم می‌کند.

به گفته وی، فرد اصلح برای ریاست جمهوری معتقد به نقش مردم است و به آنها تنها به چشم ویترین و در زمان انتخابات و نمایش نگاه نخواهد کرد، بلکه معتقد به نقش مردم به عنوان مبنای قدرت ملی است و از ظرفیت‌های مردمی برای اعتلا و تعالی میهن اسلامی بهره خواهد برد.

توانایی اجماع نخبگانی در کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توانایی اجماع نخبگانی کشور در موضوعات اساسی را یکی از ویژگی‌های بسیار مهم فرد اصلح برای ریاست جمهوری دانست و تصریح کرد: اجماع نخبگانی یکی از موضوعات حیاتی در کشور است. رئیس جمهور باید بتواند در موضوعات کلان، نخبگان و صاحب نظران با دیدگاه های مختلف را دور یک میز نشانده و با استفاده از نظرات آنها، تصمیم درست را که مصالح کشور در آن است اتخاذ کند.

سردار جلالی با بیان اینکه ملت بزرگ و شریف ایران، در طول دوره‌های مختلف پس از انقلاب، همواره با صلابت و شجاعت در جهت حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب ایستادگی نموده‌اند، تصریح کرد: هشیاری و مقاومت ملت ایران همواره خنثی کننده توطئه‌های دشمنانی است که خواهان تضعیف اقتدار کشور بوده و هستند.

وی تصریح کرد: یقین دارم این بار نیز آحاد ملت بزرگ ایران و علاقه مندان به نظام و کشور برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب فردی شایسته برای تشکیل دولتی، انقلابی کارآمد و مقتدر برگ زرین و پر افتخار دیگری از شکوه و عظمت حضور مردم همیشه در صحنه را به نمایش خواهند گذاشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز