تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

افزایش مصرف کوکائین در آلمان در دوران پاندمی کرونا

نمونه برداری فاضلاب‌ها توسط شرکت‌های آب برلین و دانشگاه فنی درسدن انجام گرفته و نتایج تحقیقات نشان دهنده افزایش میزان بقایای کوکائین در فاضلاب برلین بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۳۶

نمونه‌برداری از فاضلاب‌ها نشان می‌دهد که مصرف کوکائین در آلمان در دوران پاندمی کرونا بالا رفته است. مصرف کوکائین در برلین و هامبورگ نسبت به سال ۲۰۱۷ دو برابر شده و پلیس آلمان هم از افزایش جرائم مربوط به کوکائین خبر داد.

به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، نمونه‌برداری از فاضلاب‌ها که به درخواست مجله سیاسی "کونتراست" شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان انجام گرفته حاکی ازآن است که در دوره پاندمی کرونا مصرف کوکائین در آلمان بیشتر از قبل شده است.

نمونه برداری فاضلاب‌ها توسط شرکت‌های آب برلین و دانشگاه فنی درسدن انجام گرفته و نتایج تحقیقات نشان دهنده افزایش میزان بقایای کوکائین در فاضلاب برلین بوده است.

در این شهر سال ۲۰۱۷ فقط ۳۰۰ میلی‌گرم آثار و بقایای کوکائین به ازای هر هزار نفر در روز در فاضلاب وجود داشته ولی این میزان در ماه مه ۲۰۲۱ دو برابر شده است.

میزان مصرف کوکائین در سایر شهرهای آلمان نیز در دوره پاندمی کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برای اولین بار مصرف کوکائین در آلمان در سال ۲۰۱۵ از سایر مواد حتی حشیش پیشی گرفت. دلیل این امر، ساده بودن راه ورود این ماده مخدر به اروپا عنوان شده است.  

بیورن هلم، مدیر پروژه شهرک‌سازی در دانشگاه فنی درسدن می‌گوید بیشترین مصرف کوکائین در شهرهای کمنیتس، درسدن، ارفورت، هامبورگ و نورنبرگ بوده است.

نمونه‌برداری از فاضلاب‌ها در شهرهای مونیخ و دورتموند نتیجه دیگری را نشان داده و بقایای کوکائین در فاضلاب‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل اندکی کاهش یافته است.

پلیس برلین همچنین می‌گوید جرائم مربوط به مواد مخدر در پایتخت بیشتر شده است. اولاف شرم، رئیس بخش مبارزه با مواد مخدر در اداره پلیس جنایی ایالت برلین گفته است ثبت جرائم مربوط به قاچاقچیان کوکائین افزایش پیدا کرده است.

این مقام پلیس تائید کرد پایتخت برلین بالاترین میزان رشد مصرف کوکائین را در آلمان دارد. شرم افزود بسیاری از سرویس‌های پیام‌رسان آنلاین که برای داد و ستد بکار برده می‌شود اکنون برای فروش مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. او تاکید کرد که این موضوع برای نخستین‌بار در دوره پاندمی کرونا رخ داده است.  

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز