تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

فیسبوک حساب کاربری دونالد ترامپ را برای دو سال مسدود کرد

در بیانیه این شرکت آمده است که این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۹۴۱

شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده برای دو سال ادامه خواهد داشت. به این ترتیب حسابهای او در فیسبوک و اینستاگرام تا ۷ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی مسدود باقی خواهند ماند.

در بیانیه این شرکت آمده است که این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.

به گزارش معاصر به نقل از یورونیوز، این تصمیم پس از آن گرفته شد که هیأت نظارت بر فعالیت‌های فیسبوک خطاب به این شرکت اعلام کرد که مسدود کردن حساب ترامپ بدون تعیین دوره زمانی مشخص و برای مدت «نامحدود» اشتباه است.

حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه و در زمانی که او هنوز رئیس جمهور آمریکا بود بسته شد.

او پیش از آن نیز بارها از سوی اداره کنندگان شبکه‌های اجتماعی به دلیل آنچه انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کننده خوانده می‌شد، هشدارهایی دریافت کرده بود.

فیسبوک همچنین اعلام کرد در حال تدوین قوانین جدیدی است تا «در موارد استثنایی» همچون مورد دونالد ترامپ به اجرا گذاشته شود.

نیک کلگ، مدیر امور جهانی فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنانچه مورد مشابهی پیش بیاید، فیسبوک با کارشناسان مشورت و «عوامل بیرونی از جمله موارد وقوع خشونت، محدودیت‌ها در برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز و سایر نشانه‌های ناآرامی‌های داخلی» را ارزیابی کرده و تصمیم گیری خواهد کرد.

او افزود: «اگر تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت‌ها [برای استفاده از حسابهای کاربری] را برای مدت زمان مشخصی تمدید کرده و به ارزیابی مجدد را ادامه می‌دهیم تا زمانی که خطر از بین برود.»

هنوز سخنگوی دونالد ترامپ به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.
مطالب مرتبط


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : فیس بوک ترامپ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز