تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

تهدید ایلان ماسک توسط هکرهای ناشناس

کد خبر: ۲۴۰۲۶

پلیس می‌گوید هکرهای «ناشناس‌» عامل حملات سایبری هستند

گروه هکری «ناشناس‌» (Anonymous) ایلان ماسک را متهم کرده است که با توییت‌های خود درباره ارزهای دیجیتال، رویاهای مردم را از بین برده و «زندگی‌ها را نابود کرده است.»

به گزارش معاصر به نقل از ایندیپندنت، این گروه هکری که در فعالیت‌هایش عمدتا انگیزه‌های سیاسی دارد، با انتشار ویدیویی در روز شنبه، مدیرعامل تسلا و شرکت حمل‌ونقل فضایی اسپیس‌ایکس را به دلیل «مختل کردن مدام»‌ بازارهای ارز دیجیتال نکوهش کرد.

فردی که نقاب معروف «مرد ناشناس»‌ را به صورتش زده و صدایش با کامپیوتر تغییر می‌کند، در ویدیوی فوق ظاهر می‌شود و می‌گوید: «در سال‌های اخیر شما از مطلوب‌ترین شهرت ممکن در طبقه میلیاردرها بهره بردید، زیرا به آرزوی بسیاری از ما برای زندگی در جهانی با اتومبیل‌های برقی و اکتشاف‌های فضایی قدم گذاشتید.»

او در ادامه می‌گوید: «اخیرا افراد به چشم خود دیدند که شما یک خودشیفته ثروتمند دیگر هستید که تشنه توجه است.»
 
اعلام حمایت ایلان ماسک از رمز‌ارز در مقابل پول کاغذی 
این پیام پس از آن منتشر شد که ماسک توییت دیگری درباره بیت‌کوین نوشت و باعث شد که ارزش سهام آن در روز جمعه سقوط کند.

بیانیه ویدیویی گروه هکری «ناشناس»، می‌گوید: «میلیون‌ها سرمایه‌گذار برای بهبود زندگی خود روی سود سهام رمزارزها حساب کرده بودند. آنان هنگام سرمایه‌گذاری خطر را به جان خریدند، و همه می‌دانند که باید برای تلاطم رمزارز آماده باشند، اما توییت‌های شما در این هفته از بی‌توجهی بارز به شاغلان معمولی گواهی می‌دهد.»

نهادهای پلیس، سیاستمداران، شرکت‌های مالی و مذهبی، گروه هکری «ناشناس»‌ را عامل انجام حملات سایبری دانسته‌اند. این گروه هکر در ادامه، بیانیه خود را هشداری به ماسک قلمداد می‌کند و می‌گوید: «شاید فکر کنید که باهوش‌ترین فرد هستید، اما حالا در مواجهه با رقیب خود هستید. ما ناشناسیم! منتظرمان باش.»

ماسک به این تهدید واکنش مستقیم نشان نداد، اما ۲۰ دقیقه پس از توییت گروه «ناشناس»، او نیز در توییتی نوشت:‌ «آنچه از آن نفرت داری از بین نبر، آنچه دوست داری، حفظ کن.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ایلان ماسک
ارسال نظر

آخرین اخبار روز